۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۶۹۱۶۵۰
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری خبر داد؛

احیای دوباره روضه‌خوانی محله‌ای در چهارمحال و بختیاری

احیای دوباره روضه‌خوانی محله‌ای در چهارمحال و بختیاری
چهارمحال و بختیاری ـ حجت الاسلام کاظمی گفت: روضه‌خوانی محله‌ای در چهارمحال و بختیاری با تلاش مردم و نهادهای فرهنگی و مذهبی در این استان دوباره احیا شد.

به گزارش خبرگزاری رسا در چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام سیدابوالقاسم کاظمی گفت: طرح «روضه محله» از سال گذشته و در پی شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت‌ها برای برپایی مراسم معمول مذهبی به صورت اجتماعات بزرگ مردمی، به عنوان طرحی ابداعی در استان آغاز شد و هم‌اکنون در دیگر استان‌های کشور نیز مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در این طرح فرهنگی، مجالس روضه‌خوانی خانگی به فضای باز محله منتقل شده است، تصریح کرد: در این برنامه تعداد محدودی از افراد با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی حضور دارند که درصد استقبال و اثرگذاری آن نیز به مراتب بیشتر است.

حجت‌الاسلام کاظمی سنتی بودن این مراسم عزاداری و عمق‌بخشی به محتوای ارائه شده در آن را از دیگر عوامل مهم در احیای این برنامه دانست و یادآور شد: در دسترس بودن برنامه برای حضور تعداد بیشتری از اهالی محل و دقت بانیان به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کنترل ویروس کرونا موجب شد تا علاوه بر هیات مذهبی، مردم نیز به صورت خودجوش برای اجرای آن به ویژه در ایام عزاداری ماه صفر اقدام کنند.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در ادامه درباره برنامه‌های سوگواری دهه پایانی ماه صفر در استان گفت: با توجه به ممنوعیت دسته‌روی هیات، مراسم سوگواری رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن (ع) و همچنین سالروز شهادت امام رضا (ع) با افزایش نقاط برگزاری و به صورت محله‌ای برنامه‌ریزی شده است.

وی به برپایی اجتماع بانوان عاشورایی در این ایام نیز اشاره کرد و افزود: این برنامه شاخص فرهنگی با محوریت عزاداری ماه محرم و صفر در بوستان بانوان شهرهای بروجن و شهرکرد و همچنین مساجد و حسینیه‌های دیگر شهرها و روستاهای استان و به همراه کارگاه‌های جانبی همچون کافه رسانه و توزیع اقلام فرهنگی و سخنرانی علما و قرائت زیارت پیامبر از بعید برگزار شد.

حجت‌الاسلام کاظمی اجرای مسابقه کتاب‌خوانی ویژه سالروز شهادت هشتمین سلاله آسمان ولایت و امامت، تداوم اجرای طرح مواسات و پخش نذورات بین نیازمندان و حضور خودجوش تعدادی از طلاب و روحانیون در مناطق کمتر برخوردار برای ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی را از دیگر برنامه اجرایی در دهه پایانی ماه صفر در چهارمحال و بختیاری بیان کرد./د101/

ارسال نظرات