۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۶۹۰۹۴۴
امام جمعه شهرکرد:

«علی لندی» نماد ایثار و فداکاری در جامعه بود

«علی لندی» نماد ایثار و فداکاری در جامعه بود
چهارمحال و بختیاری ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: علی لندی این نوجوان ۱۵ ساله نشان داد که روحیه ایثار و فداکاری در بین مردم نهادینه شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا در چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علی نکونام امروز در آیین شور عاطفه‌ها در مدرسه فجر اسلام شهرکرد افزود: مقاومت، ایثار و ایستادگی این نوجوان ۱۵ ساله از مصادیق شور عاطفه‌هاست، زمانی که این نوجوان می‌بیند آتش به جان همنوعانش افتاد، دل به آتش می‌زند و خودش را به خطر می‌اندازد و جان ۲ نفر را نجات می‌دهد.

وی اظهار داشت: این نوجوان با قربانی کردن خود، ایثار و فداکاری را بار دیگر در بین جوانان، نوجوانان و ملت ایران به نمایش گذاشت و ایثار و فداکاری این نوجوان مصداق شور عاطفه است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تاکید بر اینکه عاطفه‌های انسانی باید در میان مردم زنده نگهداشته شود، گفت: جایگاه ایثارگران و فداکاران و همچنین افرادی که با دیگران با عاطفه و مهربانی برخورد می‌کنند در بهشت است.

امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: ایجاد تعامل و ارتباط صمیمی بین همدیگر، در فکر همنوعان بودن، کمک به همنوعان از مصادیق شور عاطفه‌هاست و باید این فرهنگ بین نسل جدید نهادینه شود که اجرای برنامه‌های نمادین مانند شور عاطفه‌ها یک گام برای تبیین این فرهنگ حسنه بین افراد است.

وی با تاکید بر اینکه شور عاطفه‌ها فقط برای محرومیت‌زدایی و فقر نیست، افزود: افراد جامعه باید در تمام امور عاطفه داشته باشند و در جایی که فردی مورد ظلم قرار می‌گیرد و مستکبران به فردی ظلم می‌کنند، عاطفه مردم به جوش آمده و به کمک مظلومان می‌شتابند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام اظهار داشت: امروزه آمریکا سردمدار ظلم و ستم است و نوکران و هم‌پیمانان آمریکا بیشترین ستم را به بشریت می‌کند و کشور ایران نماد حمایت از مظلومان، ستم‌دیدگان و مستضعفان است.

وی با اشاره به اینکه افرادی‌ که نسبت به ظلم بی‌تفاوت نیستند، بهشت جایگاه آنهاست و رستگار هستند، گفت: تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و تحصیلی و حمایت از نیازمندان واقعی در جامعه مورد تاکید قرار دارد.

به گفته وی، عواطف انسانی، ایمانی، توحیدی، اخلاقی و ارزش‌های انسانی باید در نسل جوان تقویت شود.

در آیین شور عاطفه‌ها توزیع هفت هزار و ۳۰۰ بسته نوشت‌افزار بین دانش‌آموزان نیازمند استان آغاز شد.

علی لندی نوجوان ۱۵ ساله، شهریورماه امسال پس از وقوع آتش‌سوزی در منزل یکی از همسایه‌های اقوامش در شهر ایذه دل به آتش زد تا ۲ نفر را که میان شعله‌های آتش بودند نجات دهد که در این حادثه دچار سوختگی شدید شد و روز دوم مهرماه براثر جراحت، شهید شد.

علی لندی بخشی از دوران تحصیلی خود را در یکی از مدارس شهرکرد سپری کرد./1400/د101/

ارسال نظرات