۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۶۹۱۶۹۰
اعتراف ظریف به عدم اطلاع از محتوای برجام؛

۴ بار کلمه‌ «تعلیق» در برجام وجود دارد

۴ بار کلمه‌ «تعلیق» در برجام وجود دارد
ظریف گفت: من در مجلس گفتم در برجام کلمه‌ی تعلیق وجود ندارد، اشتباه از من بود، چهار بار کلمه‌ تعلیق در برجام وجود دارد.

به گزارش سرویس خبرگزاری رسا، شب گذشته ظریف طی اظهاراتی در یک شبکه اجتماعی گفت: من در مجلس گفتم در برجام کلمه‌ تعلیق وجود ندارد. اشتباه از من بود. چهار بار کلمه‌ تعلیق در برجام وجود دارد ولی مذاکره‌کننده‌ی ما به من اطلاع نداده بود.

دقیقا ظریف چه گفت؟

ظریف در این گفت و گو در خصوص سوالی در مورد کلمه ساسپند گفت: من در مجلس گفتم کلمه ساسپنشن نیست و این اشتباه از من بود. علتش هم این بود که ما دستور العمل داده بودیم به همه دوستانی که داشتند ضمائم برجام رو مذاکره می کردند که از برخی عبارات استفاده نشود.

در لحظات آخر یک ضمیمه برجام داشت مذاکره می شد نماینده اروپا گفته بود ما تحریم های ایران را برمی داریم، لغو می کنیم یا همان لیفت می کنیم اما تصمیمات اتحادیه اروپا که شامل چیزای دیگه ای هم است نمی توانیم لیفت کنیم تا زمانی که کل تحریم ها برداشته بشود یعنی مثلا تحریم های نظامی تحریم های دیگه ای که بر اساس قطعنامه شورای امنیت که تا 5 سال یا 8 سال بعد هم بود، لذا ما اینا رو ساسپند می کنیم و بعدن لیفت می کنیم. اینجا بود که به آمریکا هم ربطی نداشت 4 بار یا 3 بار در ضمیمه کلمه ساسپند در ضمیمه آمده بود و مذاکره کننده ما به من اطلاع نداده بود.

ظریف: کسانی که می گویند ما برجام را نخواندیم ظلم بزرگی به کشور کردند.

ظریف در ادامه می گوید: برخی به خاطر همین یک ذره به ما می گویند ظریف برجام را نخوانده است و این ظلم بزرگی بود به کشور و هم ظلم بزرگی بود به واقعیت و حقیقت و حتما دروغ گفتند.

پیشتر محمد جواد ظریف هنگام تصویب برجام در مجلس گفته بود هیچ جای برجام کلمه تعلیق نیامده است.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷
شما که ادعای مسلمانی تان گوش فلک را کر کرده است، چرا تیتر خبر را تحریف شده منتشر کرده اید، این سخنان را ظریف قبلا هم مطرح کرده است و همچنان که اهل اطلاع و فهم ، میدانند در متن برجام این عبارت وجود ندارد و وجود همچو عبارتی در یکی از دهها ضمیمه آن از لحاظ حقوقی تاثیر چندانی ندارد. اعدلوا هو اقرب للتّقوی.
1
0
قباد
|
۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۶
باسلام به دوست عزیز وگرامی،لطفا شما که معتقد به تحریف سخنان ظریف هستید فایل کامل و بدون تقطیع صوتی را برامون بفرستید تا قانع بشیم چون حقیقتا آقایان دولت بنفش از بس دروغ گفتند ما هیچ حرفی ازشون را باور نداریم.
قباد
Iran, Islamic Republic of
۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۷
میگن حب و بغض آدم رو کر وکور می کنه واقعا بسیار دقیقه .درحالی که خود ظریف با هر هدفی اعتراف می کنه بعضی از هوادارنش میگن این سخنان تحریفه!!!!! خدایا فقط به خودت پناه می بریم از جهالت!!!!!
0
0