۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۱
کد خبر: ۶۹۱۶۹۸

تعرض شهرک نشین های اشغالگر یهودی تحت حمایت پلیس رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی

تعرض شهرک نشین های اشغالگر یهودی تحت حمایت پلیس رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی
ده‌ها شهرک نشین اشغالگر یهودی امروز پنج‌شنبه تحت حمایت نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی تعرض کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، سازمان اوقاف اسلامی قدس اعلام کرد که شهرک نشینان صهیونیست از سمت باب المغاربه وارد مسجد الاقصی شده و تحت حمایت نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی به شیوه‌ای تحریک آمیز در محوطه‌های این مسجد قدم زنی کرده و مراسم ها و آموزه‌های تلمودی را به جای آوردند.

این در حالی است که دادگاه رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی روز گذشته با عبادت و نماز خواندن یهودیان در محوطه‌های مسجد الاقصی موافقت کرد؛ مساله‌ای که واکنش‌های شدید و گسترده‌ای را از سوی فلسطینیان در پی داشته است.

در این راستا، گروه‌ های مقاومت فلسطین طی بیانیه‌ای حکم دادگاه رژیم صهیونیستی در رابطه با دادن اجازه نماز خواندن یهودیان در محوطه‌های مسجد الاقصی را به شدت محکوم کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در این بیانیه آمده است که این حکم تجاوزی خطرناک علیه مقدسات اسلامی است و مسؤولیت هرگونه عواقب و پیامد آن متوجه دولت رژیم صهیونیستی است.

گروه‌های مقاومت تاکید کردند که این حکم شیطانی مقدمه‌ای برای اجرای توطئه تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی بین مسلمانان و یهودیان است و به شهرک‌نشینان اجازه خواهد داد تا به تجاوزات خود علیه قدس و مسجد الاقصی ادامه دهند.

این گروه‌ها عنوان کردند: مسجد الاقصی بخشی از باور و عقیده مسلمانان است و ما هرگز از ذره‌ای از خاک قدس و مسجد الاقصی چشم‌پوشی نخواهیم کرد و دشمن صهیونیستی را از هرگونه تجاوز علیه آن برحذر می‌داریم.

گروه‌های مقاومت عموم ملت فلسطین در کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ را به حضور گسترده و اعتکاف در داخل مسجد الاقصی در مخالفت با این حکم جائرانه علیه سرزمین و مقدسات فلسطین فراخواندند.

گروه‌های مقاومت همچنین خواستار دفاع امت از قدس و مسجد الاقصی در برابر اشغالگران اسرائیلی و توطئه‌های آنان شدند.

این اقدام رژیم صهیونیستی گامی دیگر در مسیر یهودی سازی قدس و مسجد الاقصی و سیطره نهایی بر قبله نخست مسلمانان خواهد بود.

ارسال نظرات