۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۶۹۱۹۱۹

رهبر انقلاب، مراجع تقلید و سران نظام جنایت تروریستی قندوز را محکوم کردند

رهبر انقلاب، مراجع تقلید و سران نظام جنایت تروریستی قندوز را محکوم کردند
رهبرانقلاب، مراجع تقلید و سران نظام با صدور بیانیه ها و پیام هایی، ضمن تسلیت حادثه مصیبت‌بار انفجار در مسجد قندوز افغانستان، خواستار مجازات عاملان این جنایت شدند.

به گزاش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید و سران نظام با صدور بیانیه ها و پیام های جداگانه ای، ضمن تسلیت حادثه مصیبت‌بار انفجار در مسجد قندوز افغانستان، خواستار مجازات عاملان این جنایت شدند.

م/پیام ها و بیانیه رهبر انقلاب، مراجع  تقلید در محکومیت حادثه تروریستی افغانستان

رهبر معظم انقلاب:
مسؤولان افغانستان عاملان خونخوار جنایت قندوز را مجازات کنند

رهبر معظم انقلاب در پی حادثه مصیبت‌بار انفجار در مسجد قندوز افغانستان بر مجازات عاملان این جنایت بزرگ و جلوگیری از تکرار چنین فجایعی تأکید کردند.

در بخشی از پیام حضرت آیت الله خامنه ای آمده است: حادثه‌ تلخ و مصیبت‌بار انفجار در مسجد منطقه خان‌آباد استان قندوز که به جان‌باختن جمع زیادی از مؤمنان نمازگزار انجامید، ما را داغدار کرد. از مسؤولان کشور همسایه و برادر افغانستان جداً انتظار میرود که عاملان خونخوار این جنایت بزرگ را به مجازات برسانند و با تدابیر لازم از تکرار چنین فجایعی جلوگیری کنند.

م/پیام ها و بیانیه رهبر انقلاب، مراجع  تقلید در محکومیت حادثه تروریستی افغانستان

آیت الله صافی گلپایگانی:
چرا سازمان ملل متحد و مجامع بین المللی به وظیفه خطیر خود عمل نمی‌کنند؟

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از سکوت سازمان ملل متحد و مجامع بین المللی در قبال حادثه تروریستی در قندوز افغانستان انتقاد کرد و از دولت‌های مستقل و مردم آزادی‌خواه جهان خواست که نگذارند این گروه ضد انسانی، بیش از این به جنایات هولناک خود ادامه دهد.

در قسمتی از این پیام آمده است: اینجانب از و از تمام کسانی که وجدان انسانی آنها بیدار است به‌ویژه از برادران و خواهران ایمانی درخواست دارم که در این برهه از زمان، هر اندازه توان دارند به مردم مظلوم و غارت‌زده افغانستان کمک نمایند و به یاری آوارگان و بی پناهان بشتابند و به وظیفه انسانی و دینی خود عمل نمایند.

م/پیام ها و بیانیه رهبر انقلاب، مراجع  تقلید در محکومیت حادثه تروریستی افغانستان

دفتر آیت الله سیستانی:

کشورهای اسلامی، افغانستان را رها کرده‌اند

دفتر حضرت آیت الله سیستانی در بیانیه ای با ابراز تأسف از اینکه کشورهای اسلامی مردم افغانستان را به حال خود رها کرده اند، از جوامع اسلامی خواست که در این شرایط به دنبال راهکارهای مؤثری برای رهایی بخشیدن برادران افغان از شرارت های گروه های تروریستی باشند.

دفتر مرجعیت عالیقدر شیعیان عراق عنوان کرده است: متأسفانه باید بگویم که در کمال تعجب مشاهده می کنیم که کشورهای اسلامی، ملت بیگناه افغانستان را به حال خود رها کرده اند و عملا اجازه داده اند تا جنایت های بیشتری علیه مردم مؤمن این کشور صورت گیرد.

م/پیام ها و بیانیه رهبر انقلاب، مراجع  تقلید در محکومیت حادثه تروریستی افغانستان

آیت الله مکارم شیرازی:

با توافقی ملی و تشکیل حاکمیت فراگیر در افغانستان دست فتنه‌جویان قطع شود

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با صدور پیامی خواستار اتخاذ موضع قاطع و عملی مسلمین جهان و مجامع بین المللی در برابر جنایت مسجد قندوز افغانستان شد.

در قسمتی این پیام حضرت آیت الله مکارم شیراز می خوانیم:

حاکمیت موجود باید توجه کند برای حیثیت و اعتبار خود هم که شده، گروه های تکفیری و مسلح لجام گسیخته را مهار کند و در راه امنیت شهروندان بی پناه آن سرزمین مظلوم بکوشد و اگر نه آینده سیاهی در انتظار مردم مسلمان و عزیز آن سامان خواهد بود.

امیدوارم با توافقی ملی و تشکیل حاکمیت فراگیر در افغانستان دست فتنه‌جویان قطع گردیده و پایانی برای این مصیبت های جانکاه رقم بخورد؛ به یقین جنایتکاران این حادثه پاسخ کار خود را خواهند دید.

م/پیام ها و بیانیه رهبر انقلاب، مراجع  تقلید در محکومیت حادثه تروریستی افغانستان

آیت‌الله‌ شبیری زنجانی:
مسلمانان باید رفتارهای وحشیانه گروه‌های مدعی اسلام را محکوم کنند

حضرت آیت الله شبیری زنجانی با صدور بیانیه ای، بر تمام سازمان‌های بین‌المللی و دولت‌ها فرض دانست که تمام توان خود را برای جلوگیری از این ستم‌ها و جنایت‌ها به کار بگیرند.

در قسمتی از این بیانیه آمده است: بر همه سازمان‌های بین‌المللی و دولت‌ها نیز فرض است که تمام توان خود را برای جلوگیری از این ستم‌ها و جنایت‌ها به کار بگیرند. چنین رفتارهای وحشیانه‌ای فقط به سود قدرت‌هایی است که سعی دارند حضور مداخله‌گرانه در افغانستان داشته باشند و بر آلام این مردم بی‌پناه بیافزایند. نتیجه سکوت امروز، آینده تلخ‌تر و سیاه‌تر برای این مردم مظلوم و کل منطقه و جهان اسلام است.پ

م/پیام ها و بیانیه رهبر انقلاب، مراجع  تقلید در محکومیت حادثه تروریستی افغانستان

آیت الله نوری همدانی:
جنایتکاران و عوامل پشتیبانی حادثه تروریستی افغانستان مجازات شوند

حضرت آیت الله نوری همدانی در پیامی خواستار مجازات عاملان و افرادی که پشتیبانی و نقشه این گونه جنایت ها و حوادث تروریستی را می کنند، شد.

در بخشی از متن این پیام می خوانیم:

بر همه مسلمانان لازم است آن را محکوم کنند و این جنایتکاران؛ چه کسانی که در کشتار و زخمی کردن دخالت داشتند و چه کسانی که به عنوان پشتیبانی و چه کسانی که نقشه این جنایت ها را می کشند مجازات شوند.

 

م/پیام ها و بیانیه رهبر انقلاب، مراجع  تقلید در محکومیت حادثه تروریستی افغانستان

آیت‌الله علوی‌گرگانی:

کشورهای اسلامی و جامعه بین‌الملل فاجعه تروریستی قندوز را ریشه‌ای برطرف کنند

حضرت آیت الله علوی گرگانی با صدور پیامی در پی حادثه تروریستی استان قندوز افغانستان بر ضرورت تشکیل دولتی فراگیر که نماینده همه اقشار و طوائف در جهت امنیت و آرامش و پیشرفت مردم مظلوم افغانستان است، تاکید کرد.

در قسمتی این پیام بدین آمده است:

قطعا تا زمانی که جامعه بین الملل در صدد مبارزه جدی با گروه های تکفیری نباشد و در مقابل این جنایات سکوت کرده و نظاره گر باشند و یا در برخی موارد به تقویت اینگونه افکار پرداخته شود، این جنایات نیز دور از انتظار نخواهد بود.

 

م/پیام ها و بیانیه رهبر انقلاب، مراجع  تقلید در محکومیت حادثه تروریستی افغانستان

آیت الله مظاهری تأکید کرد؛

دولت فراگیر با حضور همه مردم و مذاهب؛ راه حل نجات افغانستان

حضرت آیت الله حسین مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان با صدور پیامی ضمن محکومیت جنایت تروریستی در مسجد جامع شیعیان قندوز افغانستان، تشکیل دولت مردمی فراگیر با حضور همه اقشار مردم و مذاهب و قومیت های افغانستان را راه حل مشکلات این کشور عنوان کرد.

در بخشی از پیام آیت الله مظاهری آمده است:

مجامع بین‌المللی مدّعی حقوق بشر و دولت‌ها و ملت‌های مسلمان نباید در قبال این جنایات بزرگ ضدّ بشری ساکت بمانند، بلکه باید برای پایان دادن به این‌گونه فجایع ضدّ انسانی چاره‌اندیشی نمایند.

م/پیام ها و بیانیه رهبر انقلاب، مراجع  تقلید در محکومیت حادثه تروریستی افغانستان

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه ای:

هر جنایتی که در بلاد اسلامی واقع می‌شود خدمت به مصالح آمریکا است

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه ای،‌ حضور امروز داعش در افغانستان را خطری جدی برای ثبات و امنیت افغانستان  توصیف کرد و خواستار استقرار ثبات و امنیّت در افغانستان شد.

در این بیانیه تصریح شده است: حضور امروز داعش در افغانستان خطری جدی برای ثبات و امنیت افغانستان است و حرکت علمای مبارز در گسترش وحدت و اتحاد اسلامی و مبارزه با تفکر تکفیری می‌تواند نقش بسزایی در امنیت افغانستان داشته باشد.

م/پیام ها و بیانیه رهبر انقلاب، مراجع  تقلید در محکومیت حادثه تروریستی افغانستان

آیت الله رئیسی در پیامی عنوان کرد؛

اقدامات تروریستی و فتنه قومی مذهبی، بخشی از پروژه امنیتی آمریکا در افغانستان

رییس جمهور در پیامی با تسلیت شهادت و جراحت جمع زیادی از مردم بی گناه افغانستان، این جنایت را با هدف اختلاف افکنی بین مسلمانان توصیف و تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته، آماده حمایت­ های همه جانبه از خواهران و برادران افغانستانی است.

در بخشی پیام آیت الله سید ابراهیم رئیسی می خوانیم: بر کسی پوشیده نیست که رشد و نمو این جریان تروریستی تکفیری، با حمایت­ها و برنامه­ های امریکا صورت پذیرفته است و این کشور در سال های اخیر، شرایط را برای گسترش فعالیت جنایتکاران داعشی در افغانستان تسهیل کرده و مانع از ریشه کنی آنها شده است.

رهبر انقلاب، مراجع تقلید و سران نظام جنایت تروریستی قندوز را محکوم کردند

قالیباف: مسئولان جدید افغانستان مسئول تامین امنیت مردم با هر مذهبی هستند

رئیس مجلس شورای اسلامی طی پیامی با ابراز تاثر از حادثه اقدام تروریستی در مسجد شیعیان ولایت قندوز افغانستان تاکید کرد: مسئولان جدید کشور افغانستان مسئول تامین امنیت و حمایت از حقوق مردم مظلوم و رنج کشیده افغانستان با هر مذهبی هستند.

متن این پیام به شرح زیر است:

وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِیِّهِ سُلْطانا

خبر حادثه اقدام تروریستی در مسجد شیعیان ولایت قندوز افغانستان موجب تاثر و تالم خاطر فراوان شد. دست جنایتکار تروریست های نابخرد بار دیگر در راستای اسلام ستیزی و اسلام هراسی، به خون نمازگزاران مظلوم آغشته شد.

اقدامی که در سکوت مجامع بین المللی و حامیان دروغین مدافع حقوق بشر، هدفی جز تفرقه و ایجاد یاس و ناامیدی در دل مردم این سرزمین دنبال نمی کند و قلب هر انسان آزادی خواهی را به درد می آورد. در چنین شرایطی از مجامع بین‌المللی انتظار می رود تا در کنار محکوم کردن این اقدام فجیع، حامیان مادی و معنوی این تروریست ها که البته ماهیت و هویت آن ها در منطقه و جامعه جهانی شناخته شده اند را معرفی و مورد محاکمه قراردهند.

اینجانب شهادت جمع کثیری از مومنان نمازگزار درحادثه تروریستی مسجد شیعیان ولایت قندوز افغانستان را به ملت بزرگوار افغانستان و نمایندگان محترم این کشور تسلیت عرض می کنم. مسئولان جدید این کشور مسئول تامین امنیت و حمایت از حقوق مردم مظلوم و رنج کشیده افغانستان با هر مذهبی هستند و از آن ها انتظار می رود با عاملان این جنایت دردناک برخورد قاطع کرده و از تکرار چنین جنایاتی جلوگیری کنند.

از درگاه ایزد منان برای بازماندگان این عزیزان از دست رفته صبر عظیم و اجر جذیل و برای مصدومان این اقدام تروریستی صحت و سلامت کامل را مسئلت می کنم.

محمدباقر قالیباف
رئیس مجلس شورای اسلامی

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
فریب مهربانی خوردم از گردون، ندانستم

که در دل بشکند خاری که بیرون آرد از پایَم.
0
0