۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۶۹۱۹۵۳
امام جمعه موقت کرمانشاه:

بزرگترین موقوفه کشور در کرمانشاه قرار دارد

بزرگترین موقوفه کشور در کرمانشاه قرار دارد
کرمانشاه ـ حجت الاسلام والمسلمین حجتی گفت: بخش اعظمی از کرمانشاه جزو املاک وقفی است و بزرگترین موقوفه کشور با بیش از 40 هزار رقبه در این شهر قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی به مناسبت دهه وقف امروز با جمعی از خیرین و مدرسه سازان استان کرمانشاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

امام جمعه موقت کرمانشاه در این دیدار اظهار داشت: همه ما به عنوان انسان در مقابل هم نوع خود وظیفه داریم و نباید اینگونه پنداشت که هر کسی تنها در حیط زندگی شخصی خود باشد زیرا اگر اینگونه تفکری در جامعه ما تسری پیدا کند چگونه می توانیم زندگی انسان از سایر موجودات را تفکیک کنیم.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه عنوان کرد: نگاه دیگرخواهی و کمک به جامعه از صفات هر انسان عاقل، بامنطق و صدالبته خداترس است.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی در ادامه با اشاره به اینکه کرمانشاه در بحث موقوفات جایگاه ممتازی در کشور دارد، عنوان کرد: طبق اسناد موجود بخش اعظمی از کرمانشاه جزو املاک وقفی است و بزرگترین موقوفه کشور با بیش از 40 هزار رقبه به نام موقوفه مرحوم «کرکوکی» در این شهر قرار دارد.

امام جمعه موقت کرمانشاه عنوان داشت: همین میزان از املاک وقفی نشان می دهد که نیکوکاران و خیرین بسیاری در استان کرمانشاه داریم که باید از ظرفیت های این عزیزان نهایت استفاده را برای از بین بردن فقر و مشکلات اقتصادی استفاده نماییم.

این استاد حوزوی وقف را عامل سعادت دنیوی و اخروی انسان عنوان کرد و گفت: کسانی که به  عنوان واقف شناخته می شود هم در این دنیا از اعمال نیک خویش بهره مند می شود و هم اینکه در آخرت همچنان ثمرات نیک اندیشی خود را دریافت خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: کسانی که معمولا موقوفاتی را وقف می کنند نیازهای جامعه اسلامی را در نظر می گیرند، لذا با توجه به شرایط کنونی اقتصاد و معیشت مردم بیشتر واقفین وقف های خود را در بحث اشتغال و... انجام دهند./1400/پ۲۱۰/

ارسال نظرات