۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۶۹۱۹۷۱
مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد:

امنیت ایران اسلامی امنیتی درون‌زا و متکی بر توان فکری و معنوی است

امنیت ایران اسلامی امنیتی درون‌زا و متکی بر توان فکری و معنوی است
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام آزموده گفت: امنیت ایران اسلامی امنیت عاریه‌ای نیست؛ بلکه امنیتی درون‌زا، متکی بر خود، مبتنی بر توان فکری و معنوی و عقلانیت انقلابی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، به تبیین بیانات فرماندهی کل قوا در جمع دانش‌آموختگان نیروهای مسلح پرداخت و اظهار کرد: ویژگی مهم و متمایز امنیتی که نیروهای مسلح ما به ارمغان آورده‌اند این است که این امنیت یک امنیت عاریه‌ای نیست؛ بلکه امنیتی درون‌زا، متکی بر خود، مبتنی بر توان فکری و معنوی و عقلانیت انقلابی است.

وی افزود: ایران اسلامی در 43 سال گذشته به گدایی امنیت نپرداخته است بلکه توجه دارد که استقلال در امنیت، زیرساخت اصلی استقلال در اقتصاد و فرهنگ و... است.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: امنیت ایران عاریه‌ای نیست و اگرچه گه گاهی دچار لرزه‌هایی می‌شود اما این امنیت، قوی و قویم و مستقل است و قابل افتخار و الگوسازی، برای ملت‌های دیگر است.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در تبیین ساختار و نقش نیروهای مسلح، چهار مؤلفه اصلی را برشمردند، گفت: امنیت آفرینی برای تأمین زیرساخت اساسی پیشرفت کشور و امنیت درون‌زا و بازدارندگی امنیتی مبتنی بر استقلال و خودکفایی در این عرصه و تلاش برای حفظ و تقویت آن ازجمله این مؤلفه‌ها است.

حجت‌الاسلام آزموده اقتدار متکی بر دو عامل مادی تجهیزات و امکانات و وسایل و معنوی یعنی نیروی انسانی مؤمن و معنویت و اخلاق و روحیه توکل و توسل و تحقیق و پژوهش علمی و جهاد معرفتی و سلوکی را از دیگر مؤلفه‌های مورد تأکید رهبری برشمرد.

وی با اشاره به اینکه عقلانیت به معنای محاسبه صحیح، دقیق و منطقی، متکی بر ایمان و برنامه‌ریزی و دشمن‌شناسی از دیگر مؤلفه‌های تبیین ساختار و نقش نیروهای مسلح است، گفت: امنیت عاریه‌ای و گدایی امنیت به سبک امنیتی پوشالی که امروز کشورک هایی مانند امارات دارند و زبونانه زلف بقای خود را به گدایی امنیت اعطایی اشغالگران و مستکبران گره زده‌اند نه‌تنها هیچ فایده‌ای ندارد بلکه ضعف و زبونی را نیز در پی دارد.

حجت‌الاسلام آزموده با بیان اینکه این چهار عنصر اگرچه برای نیروهای مسلح گفته شده است اما در حقیقت سه نکته اصلی برای همه مشکلات نهادی و اداری است، افزود: مواجهه ایران با همسایگانش مبتنی بر همین مؤلفه‌ها است به اضافه علاقه به حسن هم‌جواری و تقدم مواجهه کریمانه با برخوردهای جاهلانه و عامدانه برخی دولت‌های تازه به دوران رسیده است؛ دولت‌هایی که فهم درستی از خود و جایگاه خود ندارند.

وی تصریح کرد: همگان باید بدانند که مقابله ایران با این تهدیدها حد یقف دارد و در صورت تکرار بازی‌های بچه‌گانه برخی دولت‌ها آنان به چاهی درخواهند افتاد که برای دیگران کنده بودند./9314/پ۲۱۰/

هادی رحیمی
ارسال نظرات