۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۶۹۱۹۹۰
معاون فرهنگی اوقاف لرستان:

واقفان سربازان بی توقع در احیای سنت وقف هستند

واقفان سربازان بی توقع در احیای سنت وقف هستند
لرستان - حجت الاسلام عباس زاده گفت: واقفان و متولیان وقف به عنوان سربازان بی توقع و بی منت وقف در راه احیا این سنت نبوی تلاش می کنند.

حجت الاسلام محمدجواد عباس زاده، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، با گرامیداشت دهه وقف بیان داشت: سنت وقف، سنت نبوی بوده و برای ابد ماندگار است.

معاون فرهنگی اوقاف لرستان ازواقفان و متولیان وقف به عنوان سربازان بی توقع و بی منت وقف یاد کرد که در راه احیا این سنت نبوی تلاش می کنند و افزود: وقف علاوه بر داشتن اجر دنیوی، دارای اجر اخروی است.

وی در ادامه با اشاره به ثبت ۱۵ وقف جدید در سال جاری گفت: از این تعداد ۱۳ مورد آن انتفاعی است.

حجت الاسلام عباس زاده در ادامه به وجود موقوفات انتفاعی و منفعتی اشاره کرد و یادآور شد:  در استان لرستان ۳۰۰ مورد موقوفه منفعتی و سه هزار موقوفه انتفاعی و بدون درآمد وجود دارد.

وی با بیان اینکه ۲هزار و ۷۰۰ مورد از این موقوفات مسجد و حسینیه هستند، گفت: بخش بسیاری از موقوفات با نیت عزاداری سیدالشهدا است.

معاون فرهنگی اوقاف لرستان به برگزاری رزمایش های کمک مؤمنانه اشاره کرد ویادآور شد: اوقاف لرستان تاکنون بیش از هفت میلیارد تومان در رزمایش‌های مؤمنانه در قالب تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، بهداشتی، نوشت افزار و طبخ غذا کمک کرده است./9451/ت۳۱۰/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات