۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۶۹۲۰۳۵
وزیر کشور در اصفهان:

احقاق حقوق مردم و خدمت گزاری وظیفه استاندار است

احقاق حقوق مردم و خدمت گزاری وظیفه استاندار است
وحیدی استاندار را خدمت گزار مردم دانست و گفت: استاندار باید مشکلات مردم را از آنها بشنود و صدای مردم باشد و برای احقاق حقوق مردم و دفاع از آنها بپاخیزد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، احمد وحیدی وزیر کشور عصر امروز در مراسم تکریم و معارفه استاندار اصفهان، با اشاره به ظلمها و فشارهای دشمنان علیه کشور و ملت ایران، گفت: علیرغم همه بدخواهی‌ها و تحریم‌ها و فشارهای ظالمانه اما ملت مقاوم ما در حال شکوفایی و رشد است.

وزیر کشور در ادامه رشد و تحول جوامع را توأم با آمد و رفت‌ها و تغییرات و تحولات توصیف کرد و افزود: تلاش ما باید دائمی باشد. امام خمینی فرمودند ملت ما از ملت صدر اسلام برتر است و این فرمایش ایشان از ویژگی‌های حقیقی ملت ما است. اصفهان 23 هزار و 500 شهید تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کرده است و باید دین خود به شهدا را ادا کنیم.

وی قدرت اجتماعی را راه حل مشکلات اجتماعی دانست و اظهار کرد: اصفهان نقطه اتکای مهمی در انقلاب اسلامی است، در تحرکات ملی و عمومی است، در همه افتخارآفرینی‌های جمهوری اسلامی ایران اصفهان یک نقطه اتکا محسوب می‌شود و کسی که به این مردم خدمت کند توفیق الهی کسب کرده است.

وحیدی استاندار را خدمت گزار مردم برشمرد و خاطرنشان کرد: استاندار باید مشکلات مردم را از آنها بشنود و صدای مردم باشد و برای احقاق حقوق مردم و دفاع از مردم بپاخیزد. استان اصفهان ظرفیت‌ها و ویژگی‌های بسیاری دارد که با ظرفیت‌های معنوی این استان همراه بوده و به همین دلیل است که ارزشمند هستند.

وزیر کشور مشکل آب را از مشکلات مهم استان اصفهان و مشکلی در کل کشور دانست و تصریح کرد: دولت در خصوص حل مشکلات آبی کشور برنامه‌هایی نظیر انتقال آب را در دستور کار دارد، همه باید ضمن اینکه دعا کنیم خداوند برای ما باران رحمت نازل کند بپذیریم که در منطقه‌ای خشک زندگی می‌کنیم و لازم است با اصلاح الگوی مصرف و مصرف حساب شده آب نسبت به شرایط آبی کشور سازگاری پیدا کنیم.

وی بر ضرورت نگاه عالمانه و فعالیت علمی در خصوص افزایش بهره‌وری تأکید کرد و گفت: مجموعه‌های دانش بنیان باید به ما کمک کنند به سمت اقتصاد دانش بنیان رفته و یکی از مسائل مربوط به این حوزه افزایش بهره‌وری است که در آن محقق خواهد شد.

وحیدی با اشاره به قطعی نبودن نتایج آمایش‌های کشور، اظهار کرد: مسأله آمایش یک موضوع حدود 30 ساله است که در کشور انجام شده اما نتایج قطعی نداشته است تا بتوانیم بر اساس آن اقدامات لازم را انجام بدهیم. رییس جمهور بر مسأله بسیار مهم آمایش سرزمینی که تجلی جغرافیای سیاست‌های نظام است تأکید دارد و باید نسبت به حل این مسائل اقدامات لازم صورت بگیرد.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم از عباس رضایی استاندار پیشین اصفهان تقدیر به عمل آمد و سید رضا مرتضوی به عنوان استاندار جدید اصفهان معرفی شد./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات