۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۶۹۲۱۰۰
نماینده ولی فقیه در لرستان:

اقتصاد و فرهنگ دو مؤلفه مهم برای توسعه متوازن هستند

اقتصاد و فرهنگ دو مؤلفه مهم برای توسعه متوازن هستند
لرستان-حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی به نقش زیربنایی فرهنگ اشاره کرد و گفت: اقتصاد و فرهنگ دو مؤلفه مهم برای توسعه متوازن هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی، ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی که در دفتر امام جمعه خرم آباد برگزار شد، گفت:  شورای فرهنگ عمومی عالی ترین نهاد برای سیاست‌گذاری موضوعات فرهنگی است.

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی و دینی است.

وی فرهنگ را پایه اقتصاد عنوان کرد و افزود: فرهنگ و اقتصاد در کنار هم هستند و بدون آن اهداف مطلوب اقتصادی حاصل نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در ادامه با بیان اینکه اقتصاد و فرهنگ در کنار هم موجب توسعه متوازن می‌شوند، خاطرنشان کرد: برای اشتغال زایی و رشد اقتصادی لازم است که زمینه جذب سرمایه گذار در استان فراهم شود.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل کمیته های زیرمجموعه شورای فرهنگ عمومی در استان بیان داشت: مجموعه هایی در حال فعالیت سازنده، هر کدام دارای اسناد بالادستی و در حال تلاش برای موفقیت نظام اسلامی و برنامه های دینی هستند.

نماینده ولی فقیه در لرستان  با بیان اینکه سند برش فرهنگی استان  برای ساماندهی فعالیت نهادهای مختلف تدوین شد، اظهارداشت: مشکل در اسناد بالادستی نیست بلکه در نحوه اجرا می باشد بنابراین باید در تنظیم سند خوب عمل کنیم و اقدامات لازم را با حساسیت انجام دهیم.

در این جلسه همچنین از کتاب مصور «لحظه های بی تکرار» مربوط به مراسم تشییع پیکر شهدای والامقام استان لرستان که توسط کامین ملکی، عکاس لرستانی گردآوری و به چاپ رسیده، رونمایی شد./9451/پ۲۱۰/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات