۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۶۹۲۱۲۴
حجت الاسلام پناهیان تأکید کرد؛

نقش مهم استاندار در تمدن سازی اسلامی/ قم جای آزمون و خطا نیست

نقش مهم استاندار در تمدن سازی اسلامی/ قم جای آزمون و خطا نیست
حجت الاسلام پناهیان گفت: استانداری و به طور کل نظام حکمرانی در جمهوری اسلامی باید به سمت تمدن سازی اسلامی پیش برود و قم، به عنوان یک مرکز باید این را نمایش دهد.

حجت الاسلام احمد پناهیان، خطیب کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا در رابطه با ویژگی‌های استاندار قم و جایگاه مهم استان قم گفت: استانداری و به طور کل نظام حکمرانی در جمهوری اسلامی باید به سمت تمدن سازی اسلامی پیش برود و قم، به عنوان یک مرکز باید این را نمایش دهد؛ قم یک شهر حاشیه و دور دست نیست بلکه شهری اثرگذار است و باید در همه حوزه‌ها منشا اثر باشد.

وی با اشاره به اینکه باید زودتر از این برای تعیین استاندار قم اندیشه می‌شد خاطرنشان کرد: این خیلی عجیب است که از ابتدای تشکیل دولت تاکنون وضعیت استاندار قم نامشخص است؛ با توجه به وضعیت فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی قم بسیار جای تأمل است که چرا هنوز استاندار قم مشخص نشده است.

این استاد حوزه ادامه داد: بالاخره ۸ سال دوستان تصمیم گیر انقلابی فرصت داشتند که همه جوانب را بسنجند تا در چنین موقعیتی وارد میدان شوند؛ در عین حال اینکه این کوتاهی به چه قشری یا چه کسانی باز می‌گردد باید در جای دیگر بحث شود ولی خب این ضعف تصمیم گیران انقلابی را می‌رساند.

وی افزود: پس از 40 سال انقلاب که بیانیه گام دوم مطرح شد برای افتخار، تبلیغ و همایش نبود بلکه رهبری راهکار دادند که دولت اسلامی شکل بگیرد، پس از این تمدن اسلامی شکل بگیرد که نتیجه این ها به ظهور حضرت بقیه الله الاعظم منجر شود و در اینجا قم به عنوان یک مرکز، وظیفه دارد این حکمرانی را به نمایش بگذارد.

حجت الاسلام پناهیان اظهار داشت: قم علاوه بر اینکه شهری ملی و تأثیرگذار در عرصه ملی است؛ شهری فراملی است به این جهت که بیش از ۱۲۰ ملیت در این شهر زندگی می‌کنند و دریافت‌های خود را از اینجا به کشورهای خود می‌برند.

وی تصریح کرد: به نظر من وقتی کار به تأخیر می‌افتد و به اصطلاح دقیقه نودی می‌شود، می‌گویند خوب فعلاً یک کسی را قرار دهید تا خالی نباشد و بعدا برایش فکری کنیم؛ دوباره ما دچار آزمون و خطا می شویم که همین کارها عامل عقب ماندگی شهر قم بود.

این خطیب کشوری ضمن بیان اینکه قم زمینه تبدیل شدن به الگو را دارد گفت: فقط باید اشخاصی با این افق دید و با این توانایی مسئولیت را به دست بگیرند و در مسئولیت سپاری قم نباید صرفاً به یک مسائل حداقلی توجه شود.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات اخیر حدود ۵۰ درصد از مردم این استان در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نکردند خاطرنشان کرد: این یک خطر جدی برای کل نظام است و تک تک اشخاصی که مسئولیت دارند باید این زنگ خطر را جدی بگیرند؛ استانداری می‌تواند این مسأله را تشدید یا معکوس کند.

فرمانده پایگاه امیرالمؤمنین گفت: وقتی استاندار آمد، دیگر نظام این استان به دست اوست و سیاست‌های استان توسط او بیان و اجرا می شود، هرچند نظرات از چپ و راست به او داده شود بالاخره تصمیم گیر و مجری اوست.

وی در پایان تأکید کرد: قم جای ریسک و آزمون و خطا نیست و وقتی رهبری شخصاً به قم می آیند و از نزدیک با مسائل قم رو به رو می‌شوند، یعنی قم مهم است. اکنون ما شاهد رها شدن قم در مقابل مسائل ضد فرهنگی و ناهنجاری‌های اجتماعی هستیم؛ در نتیجه نمی‌شود قم را دست هر کسی سپرد.

ارسال نظرات