۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۶۹۲۱۷۵

نشست توجیهی مبشرین فرهنگی و علما اهل سنت کردستان برگزار شد

نشست توجیهی مبشرین فرهنگی و علما اهل سنت کردستان برگزار شد
کردستان ـ نشست توجیهی مبشرین فرهنگی و گردهمایی علما و فضلای اهل سنت به مناسبت ماه ربیع الاول در مجتمع نور اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان در سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا در کردستان، حجت‌الاسلام محمدتقی سیفایی سه شنبه شب در نشست توجیهی مبشرین فرهنگی و گردهمایی علما و فضلای اهل سنت که در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد، اظهار کرد: تحقق اهداف دینی و فرهنگی و بهره گیری از ظرفیت روحانیون در این راستا نیازمند بهره گیری از ظرفیت‌های موجود است و باید از این ظرفیت‌ها بیشترین استفاده را برد.

وی افزود: علما و روحانیون از تلاشگران عرصه وحدت محسوب می‌شوند و باید تمام همت خود را در این راستا به کار گیرند.

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه تحقق مسئله وحدت نیازمند انسجام و همدلی است، افزود: همه ما باید برای این مهم تلاش کنیم و با حفظ وحدت برای تحقق اهداف دینی و استمرار راه انبیا بکوشیم.

وی یادآور شد: کار درست توسط مبشران فرهنگی حمایت می‌شود اما باید کار درست و فعالیت مؤثر نشان داده شود تا مورد حمایت قرار گیرند.

حجت‌الاسلام محمدتقی سیفایی اضافه کرد: در فضای توانمندسازی و تسهیلات نیاز به بررسی ظرفیت‌ها و فعالیت‌هاست و باید مورد بررسی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام احمد حاتمیان مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: در میلاد پیامبر رحمت و مهربانی و الگوی انسانیت قرار داریم و این ایام خجسته را خدمت حاملان اسلام و قرآن تبریک می‌گویم.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم این گردهمایی حرکتی برای تحقق اهداف دینی باشد، افزود: همه ما علما و روحانیون نقش و کارکرد اجتماعی را پذیرفته‌ایم که ارزش و فضیلت خاص خود را دارد.

وی بیان کرد: رسالت پیامبر تبیین معارف دین و معارف الهی به مردم و جامعه و هدایتگری انسان‌ها به سمت کمال و رسیدن به خداست و بی‌شک در نگرش‌ها و برداشت‌ها از قرآن و سنت، همه مدعی هستیم که رسالت و مأموریت پیامبر را بعهده گرفته‌ایم تا صلاح انسان تضمین شود و این نقش سنگین روحانیون و ماموستاها را می‌رساند.

حجت‌الاسلام حاتمیان گفت: با توجه به پیشرفت علم و سرعت ارتباطات در جهان امروز پیچیدگی کار تبلیغ دین و ایفای نقش هدایتگری دشوارتر از گذشته است و انتظار جامعه امروز از روحانیون آن است که از نظر کمالات انسانی، باید از مردم برتری داشته باشند.

وی افزود: با سبک و سیاق و متد گذشته نمی‌توان کودک و نوجوان امروز را هدایت کرد بنابراین نقش اجتماعی و فرهنگی مبلغ دین زمانی می‌تواند در جامعه به ثمر بنشیند که با آموزه‌های دینی، احکام شریعت و متدهای مناسب برای ارائه پیام و معارف دین به جامعه و استفاده از ابزار روز بهره ببرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان خطاب به روحانیون اذعان کرد: اگر هم افزایی و همفکری در رسالتمان نباشد هدفی که به دنبال آن هستیم محقق نخواهد شد و باید با حضور در بطن و متن جامعه ورود داشته باشیم.

حجت‌الاسلام حاتمیان اضافه کرد: سازمان به دنبال ارتباط وسیع با نخبگان است تا بر اساس نیاز فرهنگی جامعه پاسخگوی نیاز مردم باشد.

وی اعلام کرد: امروزه مشکلات اجتماعی، معیشتی و غیره زمینه ترویج و تبلیغ دین را دشوار می‌کند و سازمان به دنبال برقراری ارتباط و تبادل فکر با روحانیون برای بکارگیری بهترین راهکارهاست تا نقش کلیدی و رسالت خود را محقق کنیم.

ماموستا عبدالسلام کریمی مدیر مرکز تخصصی علوم اسلامی امام شافعی استان کردستان نیز در این گردهمایی اضافه کرد: مقوله فرهنگ ماندگارترین و مؤثرترین مقوله عالم است و دین ما نیز مبتنی بر علم، دین و فرهنگ است و انقلاب ما نیز انقلاب دینی و فرهنگی است.

وی با بیان اینکه برای پیشبرد اهداف فرهنگی و دینی حمایت مالی لازم است، افزود: هدف کار دینی و فرهنگی مادیات نیست اما به مادیات برای تحقق اهداف مورد نظر نیاز است.

ماموستا کریمی تصریح کرد: جامعه اهل سنت کشور باید با برگزاری جلسات هم افزایی با حضور ارگان‌های مرتبط و نمایندگان مجلس طرحی جامع برای سازماندهی روحانیون اهل سنت تدوین کند.

وی روحانیون را وارثان انبیا دانست و گفت: خواندن قرآن و رساندن آن به جوانان، اجرای کار فرهنگی و عملیاتی و آموزش و تعلیم کار فرهنگی باید توسط روحانیون و مبشرین فرهنگی مورد توجه باشد.

مدیر مرکز تخصصی علوم اسلامی امام شافعی استان کردستان با بیان اینکه مخاطبین اقدامات دینی و فرهنگی در جامعه متنوع هستند، اضافه کرد: باید با مخاطبان متنوع برخورد شود و با جوان جوانی و با میان سال مثل خود برخورد کنیم تا تعابیر دین را به خوبی بفهمند.

ماموستا میرزایی از مبشرین فرهنگی کردستان با بیان اینکه روحانیون شعار «ما می‌توانیم» را به «ما توانسته‌ایم» تبدیل کرده اند، اظهار کرد: گام اول به اتمام رسید اما گام دوم انقلاب باید اجرایی شود چرا که انتظار جامعه روحانیت توجه به گام دوم انقلاب است.

وی حمایت از مبشرین فرهنگی را مورد تاکید قرار داد و افزود: سازمان تبلیغات اسلامی باید مبشرین فرهنگی استان را سازماندهی کند تا منسجم‌تر به فعالیت بپردازند.

ماموستا فتحی‌زاده از مبشرین شهرستان سنندج نیز با اشاره به اینکه در سنوات اخیر با استفاده از برنامه‌های ورزشی و فرهنگی زمینه جذب جوانان به مساجد را فراهم کردیم، بیان کرد: برای جوانان حاشیه شهر نیاز به کارآفرینی و فعالیت‌های فرهنگی است و مبشرین برای تحقق این اقدامات نیازمند بودجه و اعتبار و حمایت مالی است./د101/

ارسال نظرات