۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۶۹۱۹۵۹
نماینده ولی فقیه در کردستان:

انسان در سایه قرآن خود را حفظ می‌کند

انسان در سایه قرآن خود را حفظ می‌کند
کردستان ـ حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی گفت: انسان در سایه قرآن خود را حفظ می‌کند در غیراینصورت دچار لغزش خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رسا در کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی امروز در دیدار با پرسنل بازرسی کل استان کردستان که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در این شهر برگزار شد، با تبریک ماه ربیع‌الاول و قدردانی از زحمات انجام شده در این مجموعه اظهار داشت: یکی از ارکان کارهای پیش‌برنده کشور، «بازرسی به نحو شایسته» است.

وی با بیان اینکه آنقدر که در بازدارندگی نیاز به تحرک و تلاش داریم در بخش‌های دیگر اینطور نیست، گفت: بنا به فرموده رهبری بحث تحریم و مشکلات اقتصادی تاشی از آن، آسیب‌هایی به دنبال داشته و بخشی را از لحاظ ذهنی درگیر کرده و بخش عمده دیگر مربوط به زمانی بوده که اتفاقات، فساد، اختلاس و تبعیض به سیستم بازرسی گزارش می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه در دهه اول انقلاب 220 هزار نفر در جنگ به شهادت رسیدند که 150هزار نفر از آنان در درگیری بود، خاطرنشان کرد: در آن دوران علیرغم کمبود امکانات و تازه‌کار بودن نیروها، در عمل موفق‌تر بودیم و کم‌تر دچار اشتباهات می‌شدیم.

وی با توصیه به مدیران و پرسنل بازرسی استان تصریح کرد: «رعایت دیانت و تقوا، دقت، اصلاح و پیگیری» مورد توجه سازمان بازرسی کردستان قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی با تأکید بر اینکه همواره تقوا پیشه کرده و کارها دقیق پیش برود، افزود: انسان باید از لحاظ اخلاقی ورزیده و در نفسانیت خود امتحان پس دهد.

وی با پیشنهاد اینکه در سازمان بازرسی هر دو هفته یکبار درس اخلاق و تفسیر برای پرسنل سازمان بازرسی کردستان برگزار شود، اظهار کرد: انسان در سایه قرآن خود را حفظ می‌کند در غیراینصورت دچار لغزش خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با اشاره به آیه 53 سوره یوسف؛ إِنَّ النَّفْسَ لَأَمَّارَةٌ بِالسُّوءِ یادآور شد: نفس امّاره انسان را به کارهای زشت و ناروا سخت وا می‌دارد، بنابراین باید خودمان را حفظ کرده و کارها به دقت و به نحو احسن پیش برود.

وی با تأکید بر اینکه در انجام بازرسی قصد مچ‌گیری نباشد بلکه اصلاح جامعه باشد، عنوان کرد: مدیران این حوزه در رسالت خود نسبت به همه گروه‌ها یک دیدگاه داشته باشند و تبعیضی قائل نشوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان هدف بازرسی را اصلاح جامعه خواند و گفت: برخی از اظهارات و تخلفات ناشی از بی‌اطلاعی از قانون بوده که باید به این مهم نیز توجه شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی ابراز داشت: باید برای رفع گرفتاری‌ها و خودداری از گناه، فساد و لغزش‌ها و هدایت به راه راست و موفقیت به خدای متعال پناه برده و از خداوند استمداد کنیم./د۱۰۱/

ارسال نظرات