۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۶۹۲۱۹۴
حجت الاسلام فاضلی:

هفته وحدت فرصتی برای بازخوانی توطئه های دشمنان جهان اسلام است

هفته وحدت فرصتی برای بازخوانی توطئه های دشمنان جهان اسلام است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام فاضلی گفت: باید علما و روحانیون هفته وحدت را بهترین فرصت برای بازخوانی توطئه های دشمنان جهان اسلام بدانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام حجت الله فاضلی امروز در نشستی خبری برنامه های هفته وحدت در استان کرمانشاه را تشریح کرد.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه در این نشست اظهار داشت: یکی از عوامل ذلت و بدبختی جهان اسلام را باید تفرقه عنوان کرد.

حجت الاسلام فاضلی بیان داشت: امروز بیش از صدها شبکه ماهواره ای فارسی زبان به صورت رایگان برنامه های خود را برای مردم ما پخش می کنند که باید گفت این کار دشمنان از روی دلسوزی نیست، بلکه تلاشی برای استحاله فکری و فرهنگی جهان اسلام است.

وی تصریح کرد: اگر دقت کرده باشیم این شبکه های ماهواره ای معمولا به دنبال برجسته کردن اختلافات کوچک بین مسلمین هستند و در این راه سالیانه میلیاردها دلار هزینه می کنند و این خود یک توطئه بزرگ است که نتیجه آن پدیده داعش، القاعده و ... می شود.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه گفت: کسانی که به دنبال ایجاد تفرقه در جهان اسلام هستند به معنای واقعی مرتب گناه کبیره و نابخشودنی می شوند، زیرا آنان علیه دین خدا قیام کرده اند که این بزرگترین گناهان در نزد پروردگار است.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه گفت: کدام مسلمان واقعی به خود اجازه می دهد که در مسجد بمب گذاری کند و مردم را به قتل برساند؟! بی شک این افراد مهره های دشمنان برای ایجاد نفاق و فتنه در بین امت رسول الله(ص) هستند.

حجت الاسلام فاضلی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه همه باید نسبت به احیای ارزش های هفته وحدت احساس مسئولیت کنند، عنوان کرد: اولویت کنونی جهان اسلام در حال حاضر وحدت است و هر عاملی که باعث می شود وحدت مسلمین خدشه دار شود باید از آن دوری کنیم.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه ادامه داد: رسول خدا همواره مسلمین را «امت» می خواندند که معنای این لغت یعنی ملت و مردم واحد، یعنی برادری مسلمین با همدیگر و... لذا اکنون ما باید این اخلاق و سیره رسول اکرم(ص) را دنبال کنیم تا در مقابل دشمنان جهان اسلام خدایی ناکرده شکست نخوریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: امام راحل درباره وحدت می فرمایند که ما در راستای احیا ارزش های دینی و برای اسلام به پا خاسته ایم، بنابراین باید گفت که هدف وحدت مهمترین و بارزترین دست آورد انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) می باشد.

حجت الاسلام فاضلی تصریح کرد: باید علما و روحانیون هفته وحدت را بهترین فرصت برای بازخوانی توطئه های دشمنان جهان اسلام بدانند. باید در این هفته نقشه هایی که برای از بین بردن انسجام در جهان اسلام است برای نسل های جوان و نوجوان بازخوانی شود، زیرا اگر وحدتی در بین مسلمین نباشد، آینده ای نخواهیم داشت.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه ادامه داد: استان کرمانشاه با وجود تنوع مذهبی و قومیتی، در بحث وحدت در کشور الگوست، با وجود اینکه در این شهر مردم اهل سنت و اهل تشیع زندگی می کنند هیچ محله ای را سراغ نداریم که بنام محله شیعه ها یا محله سنی ها شناخته شود و همه در اینجا باهم همسایه و برادر هستند  و اصل اسلام راستین هم همین است./1400/پ210/

ارسال نظرات