۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۶۹۲۲۹۵
آیت الله حسینی بوشهری در دیدار سجادی عنوان کرد؛

ضرورت توجه به آموزش های معارفی در کنار سرمایه گذاری در ورزش قهرمانی

ضرورت توجه به آموزش های معارفی در کنار سرمایه گذاری در ورزش قهرمانی
رییس جامعه مدرسین گفت: وزارت ورزش و جوانان در کنار اهمیت و سرمایه گذاری بر ورزش حرفه ای و قهرمانی، باید بر آموزش های معارف اسلامی به ورزشکاران اهمیت دهد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری صبح امروز در دیدار سید حمید سجادی وزیر ورزش و امور جوانان که در سالن جلسات جامعه مدرسین برگزار شد، به موضوع ادغام سازمان جوانان و وزارت ورزش پرداخت و گفت: ادغام مؤسسات و وزارتخانه ها برای چابک سازی نهادها مؤثر است، اما نباید این ادغام ها کار و فعالیت همدیگر را تحت الشعاع قرار دهد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه این تجربه ادغام را در وزارت جهاد سازندگی و جهاد کشاورزی شاهد بودیم، ابراز داشت: وزارت جهاد سازندگی در اوایل انقلاب و در جنگ تحمیلی خدمات ارزنده ای را ارائه داد، اما بعد ادغام با جهاد کشاورزی، فروغ و بروز خود را از دست داد، از این رو دوباره بحث احیای وزارت جهاد سازندگی مطرح شده است.

رییس شورای عالی حوزه های علمیه گفت: برای جلوگیری از تحت الشعاع قرار گرفتن فعالیت ها، باید جلوی ادغام سازی را گرفت یا اینکه معاونان هر بخش در قامت وزیر ظهور و بروز داشته باشند، همان فعالیت ها و اقدامات را انجام دهند.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: باید معاونت ورزش و همچنین معاونت جوانان فعالیت های درخشانی داشته باشند، که احساس نکنند فعالیت های آنها تحت تاثیر همدیگر قرار گرفته است.

تعداد بازدید : 0

وی بر اهمیت کشف استعدادها از مناطق مختلف کشور در امر ورزش تاکید کرد و گفت: فرماندهان و شخصیت هایی در جنگ بودند که از روستاها و محلات مختلف رشد کردند و به مقام فرماندهی نیز دست پیدا کردند.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: بسیاری از جوانان در مناطق مختلف کشور ورزش و در زمین های خاکی فوتبال بازی می کنند که دارای استعدادهای زیادی هستند و باید زمینه های کشف استعداد برای آنها ایجاد شود.

رییس شورای عالی حوزه های علمیه اظهار کرد: باید وزارت ورزش و جوانان امکانات سایر دستگاه ها را رصد کند و از این امکانات را در اختیار ترویج و توسعه ورزش جوانان قرار دهند.

وی بر ضرورت احیای ورزش همگانی تاکید کرد و گفت: دین اسلام برای سلامتی مردم اهمیت ویژه ای قائل است و توصیه به انجام ورزش و شرکت در مسابقات ورزشی همچون اسب دوانی، تیراندازی و شنا تاکید شده است.

امام جمعه قم با بیان اینکه امروز ورزش به مساله بین المللی تبدیل شده است، ابراز داشت: توجه و اهمیت به ورزش سبب جلوگیری از ناهنجاری های اجتماعی و اعتیاد جوانان خواهد شد.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: وزارت ورزش و جوانان در کنار اهمیت و سرمایه گذاری بر ورزش حرفه ای و قهرمانی، باید بر آموزش های معارف اسلامی به ورزشکاران اهمیت دهد.

رییس شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به تقدیر رهبر معظم انقلاب از رعایت حجاب بانوان در مسابقات ورزشی بین المللی، بیان کرد: باید ورزشکاران نظام اسلامی با ورزشکاران کشورهای سکولار متفاوت باشند.

وی بر ضرورت تدوین برنامه ها در راستای بیانیه گام دوم انقلاب در وزارت ورزش و جوانان تأکید کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب دغدغه های خود را در بیانیه گام دوم بیان کردند و خواستند جوانان مطالبه گر باشند.

آیت الله حسینی بوشهری بر ضرورت کادرسازی و تربیت مربیان متعهد و متخصص در داخل کشور تأکید و اظهار کرد: وزارت ورزش و جوانان کادرسازی و تربیت نیروی انسانی را به عنوان دستور کار اصلی خود قرار دهد و همچنین ورزشکاران را به تیم های داخلی دلگرم کند که جذب تیم ها و کشورهای دیگر نشوند.

وی بر اهمیت تربیت مربی و داور و حضور آنها در عرصه های بین المللی را ضروری دانست و گفت: ورزشکاران ایرانی باید در تیم های داخلی مشغول ورزش و فعالیت باشند.

امام جمعه قم بیان کرد: وزارت ورزش و جوانان در زمینه های کشتی، وزنه برداری و فوتبال سرمایه گذاری مناسبی انجام داده، اما باید در دیگر ورزش ها نیز سرمایه گذاری داشته و ورزشکارانی را در عرصه بین الملل تربیت کند.

رییس شورای عالی حوزه های علمیه در پایان ابراز داشت: باید وزارت ورزش و جوانان در استان های مختلف کشور در زمینه ورزش سرمایه گذاری کند و با دعوت از خیرین و افراد ورزش دوست در زمینه حمایت از توسعه ورزش همگانی گام بردارد.

ارسال نظرات