۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۶۹۲۳۹۱
امام جمعه بخش مرکزی یزد:

بحث واکسن و رعایت دستورالعمل های بهداشتی باید جدی تلقی شود

بحث واکسن و رعایت دستورالعمل های بهداشتی باید جدی تلقی شود
یزد ـ حجت الاسلام مدرسی گفت: امکان دارد با پیک جدید بیماری همه گیر کرونا مواجه شویم، بحث واکسن و رعایت دستورالعمل های بهداشتی باید جدی تلقی شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در یزد، حجت الاسلام سید محمدکاظم مدرسی در خطبه های این هفته نمازجمعه با اشاره به اینکه مسئولان آژانش هسته ای برای پیگیری مذاکرات برجامی وارد کشور شده اند، اظهار داشت: مذاکرات برجامی جزئی از سیاست خارجی است اما تمام آن نیست بنابراین انتظار داریم جزئی از سیاست باشد نه همه آن، همانطور که هدف دولت سیزدهم هم این است.

وی عنوان کرد: نباید عجله ای برای از سر گیری مذاکرات برجامی داشته باشیم زیرا به هر حال آنها کار و کشور را بر خلاف تعهدات خود معطل کردند و ما عجله ای برای از سر گیری مذاکرات نداریم ضمن اینکه نظام ما موافق مذاکرات است اما نه هر گونه مذاکره ای بلکه مذاکرات عادلانه و عملگرا؛ نه مذاکرات وقت گذران و یک طرفه و بی نتیجه.

حجت الاسلام مدرسی تصریح کرد: غربی ها باید تنبیه شوند چرا که دست به اقدامات خرابکارانه ای در تاسیسات هسته ای ایران زدند آن هم تاسیسات هسته ای مسالمت آمیز؛ ضمن اینکه در روزهای اخیر، وزیر امور خارجه سابق ما که مسئول اصلی مذاکرات برجامی هم بود یک اقراری را داشت که مایه تاسف بود و بیان کرد تازه و در حال حاضر متوجه شدم که متن برجام چیست و نمی دانستم واژه تعلیق در برجام وجود دارد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد تاکید کرد: با توجه به حتمی بودن و تعلیقی بودن، کاملا مشخص بود کسانی که دلواپس و دلنگران هستند این ها دلسوز ملت بوده و هستند و ای کاش مسئولان مذاکراتی ما حوصله یک بار با دقت مطالعه کردن متن برجام را می داشتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نمازجمعه خونینی که هفته قبل در مسجد خان آباد افغانستان برگزار شد، اظهار داشت: این حادثه 156 کشته داشته که مایه تاسف است.

حجت الاسلام مدرسی بیان کرد: با خروج خفت بار آمریکا از افغانستان، سیاست آمریکایی ها این است که از ابعاد گوناگون ملت افغانستان را تحت فشار قرار دهند؛ یکی از طریق احیای گروه خون ریز داعش به عنوان اهرم فشار آمریکا و یکی هم تقویت اختلافات و درگیری های مذهبی و یا جنگ های قومی که دولت طالبان باید مسئولیت امنیت تمام مردم افغانستان را بپزیرد و جبران کند.

وی تاکید کرد: این روزها اغلب مشغول مطالبه گری از دولت و مسئولان دولتی در استان ها هستند که این مطالبه گری ها مورد قبول است و دولت آمده است که پاسخگوی مطالبات باشد اما همه باید توجه داشته باشیم که مطالبه گری بدون احساس مسئولیت حضوری درمیدان کارساز نیست.

حجت الاسلام مدرسی در مورد کرونا نیز گفت: امکان دارد با پیک جدید بیماری همه گیر کرونا مواجه شویم، بحث واکسن و رعایت دستورالعمل های بهداشتی باید جدی تلقی شود و هر دوی این ها اگر با هم باشد این بیماری قابل کنترل است و اگر با هم نباشد و با توجه به اینکه در آستانه فصل زمستان هم هستیم و عدم توجه به نکات بهداشتی در این زمینه بسیار خطرناک است، باید همه به سهم خود و به شکل عمومی و همگانی این موضوع مهم را مورد توجه قرار دهیم./د۱۰۱/

ارسال نظرات