۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۶۹۲۴۲۸
سردبیر روزنامه اینترنتی رای الیوم:

آمریکا و اسرائیل برای ایجاد جنگ داخلی در لبنان و عراق تلاش می‌کنند

آمریکا و اسرائیل برای ایجاد جنگ داخلی در لبنان و عراق تلاش می‌کنند
عطوان سردبیر روزنامه اینترنتی رای الیوم تاکید کرد که آمریکا در خاورمیانه، سوریه، افغانستان و لبنان شکست خورده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه اینترنتی رای الیوم آمریکا و رژیم صهیونیستی را به تلاش برای ایجاد جنگ داخلی و طایفه‌ای در لبنان و عراق متهم کرد.

عبدالباری عطوان در گفتگو با این شبکه افزود: تجاوزات علیه لبنان، سوریه و عراق اتفاقی نبود. آمریکا در خاورمیانه، سوریه، افغانستان و لبنان شکست خورده است. لبنان دولت آمریکا را خوار و ذلیل کرد. جبهه مقاومت به رغم خواست آمریکا و رژیم اشغالگر اسرائیل، فرآورده‌های نفتی را وارد کرد و با تلاش‌های آمریکا برای به زانو در آوردن خود مقابله کرد در واقع شکست سنگینی به آمریکا وارد کرد.

او افزود: حالا آمریکا و اسرائیل شکست خورده اند و می‌خواهند دو جنگ داخلی به راه بیندازند؛ یکی در عراق و دیگری در لبنان. آن‌ها در سوریه شکست خورده اند و اکنون می‌خواهند شانس خود را در عراق و لبنان امتحان کنند. می‌دانیم در لبنان چه می‌گذرد و ارتش این کشور امروز بیش از هشت نفر را که مرتکب این جنایت شدند بازداشت کرد، اما مقاومت سکوت و خویشتنداری کرد. می‌خواهند در لبنان جنگ داخلی به راه بیندازند. در عراق نیز به همین شکل است.

او ادامه داد: ما دوران جنگ داخلی لبنان را تجربه کردیم و دیدیم. این جنگ ۱۵ سال طول کشید و هیچ یک از طرف‌ها در آن پیروز نشدند، اما حالا شرایط تغییر کرده است. در آن زمان کسی نبود که ۱۵۰ هزار موشک داشته باشد، هیچ نیروی مقاومتی وجود نداشت که بخواهد هویت عربی و اسلامی لبنان را حفظ کند، هیچ رهبری وجود نداشت که وقتی خویشتنداری ضروری بود، خویشتنداری کند یا در زمان مناسب با توطئه‌ها مقابله کند. هدف اصلی در این دوره، ایجاد جنگ داخلی طایفه‌ای بین شیعیان و سنی‌ها در لبنان و عراق است. اسرائیل در تنگنای شدیدی قرار دارد و پس از جنگ غزه به شدت دچار وحشت شده است. آمریکا نیز گند بزرگی در افغانستان بالا آورده و شکست بزرگی متحمل شده است.

منبع:شبکه تلویزیونی المیادین

ارسال نظرات