۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۶۹۲۵۶۸

برنامه های سالروز آغاز امامت امام زمان در یزد تشریح شد

برنامه های سالروز آغاز امامت امام زمان در یزد تشریح شد
یزد ـ مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) از اجرای ده ها برنامه فرهنگی همزمان با سالروز امامت ولی عصر(عج) به مدت یک هفته در سراسر استان یزد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا در یزد، محمود رستگاری با تبریک سالروز آغاز امامت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف در خصوص برنامه های گرامیداشت آغاز امامت حضرت در یزد اظهار داشت: برنامه های گرامیداشت سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) با جلسه تفسیر آیات مهدوی ویژه مسئولان و مدیران استان توسط آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد آغاز شد.

وی افزود: مانور تجدید بیعت با امام عصر(عج) و تجدید میثاق با شهیدان شامل اجرای سرود، حرکت کاروان شاد مهدوی، رژه موتوری بسیج و پلیس و تاکسیرانی و اورژانس، آتش نشانی از مسجد صاحب الزمان خیابان مهدی آغاز به طرف گلزار شهدا هم صبح روز شنبه برگزار شد.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) یزد، از اجرای برنامه تجدید بیعیت با امام زمان بین نماز ظهر و عصر  امروز در مدارس و دانشگاه ها خبر داد و گفت: این مراسم بعد از نماز مغرب و عشا نیز در برخی دانشگاه ها ادامه می یابد و از دیروز تا جمعه ۳۰ مهرماه هم ویژه برنامه های مهدوی نظیر برنامه های کارشناس محور، خبرها و رویدادهای مهدوی و پخش نماهنگ و سرودهای مهدوی از صداوسیما مرکز یزد پخش خواهد شد.

رستگاری از برگزاری نشست های دانشجویی در حوزه های علمیه و دانشگاه ها به صورت مجازی با موضوع رسالت دانشگاه در تمدن سازی ظهور در روز دوشنبه هفته جاری به عنوان دیگر برنامه های این طرح یاد کرد و گفت: برای دانش آموزان نیز برنامه هایی در شبکه شاد در نظر گرفته شده که برگزاری مسابقه دلنوشته مهدوی، نقاشی و نشست های علمی و معرفتی مهدویت از روز شنبه تا پنجشنبه از جمله این برنامه ها به شمار می آید.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) از دیگر برنامه های هفته مهدویت در یزد را برگزاری جشن بزرگ در امتداد غدیر، روزهای ۲۹ و ۳۰ مهرماه در یزد و شهرستان ها اعلام کرد و افزود: کارشناسان مهدویت در نماز جمعه هفته آینده پیش از خطبه ها به سخنرانی خواهند پرداخت و علاوه بر حضور مهدی یاوران در نماز جمعه، نمایشگاه کتاب و محصولات مهدوی هم در حاشیه نماز جمعه برپا می شود و کارشناسان به شبهات مهدوی پاسخ خواهند داد.

رستگاری با اشاره به برگزاری مسابقه جرعه مهدوی در ۱۷ ربیع الاول و مسابقه عطر انتظار دانش آموزی و فرهنگیان در روز دوشنبه به صورت آنلاین گفت: جشنواره تولید سرودهای مهدوی و محتوای چند رسانه ای از شنبه تا پنجشنبه در فرهنگسرای غدیر و سطح شهر برگزار شده و اجتماع بزرگ بیعت نیز ساعت ۱۵:۳۰ روز شنبه همزمان با سالروز آغاز امامت ولیعصر(عج) در جوار شهدای گمنام میدان امیرچقماق برگزار شد.

وی از نواخته شدن زنگ عهد و بیعت در مدارس سراسر استان ساعت ۸صبح روز شنبه و همچنین اجرای پویش جشن تکلیف از شنبه تا پنجشنبه به صورت مجازی به عنوان دیگر برنامه های بزرگداشت آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) یاد کرد./101/

ارسال نظرات