۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۶۹۲۵۹۵
امام جمعه شهرکرد:

متأسفانه حقوق معلولان در جامعه نادیده گرفته می شود

متأسفانه حقوق معلولان در جامعه نادیده گرفته می شود
چهارمحال و بختیاری ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: هم‌اکنون حقوق معلولان مغفول مانده و باید از سوی مسؤولان و برنامه‌ریزان این حقوق قرار گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام امروز در آیین تجلیل از فعالان قرآنی جامعه هدف بهزیستی استان افزود: معلولان نیازمند ترحم نیستند و نیازمند ادای حق و حقوق خود هستند که این حقوق گاهی در جامعه نادیده گرفته شده است.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون حقوق معلولان مغفول مانده و باید از سوی مسوولان و برنامه‌ریزان این حقوق از جمله مناسب‌سازی، اشتغال، مسکن مدنظر قرار گرفته شود.

امام جمعه شهرکرد تاکید کرد، در راستای رفع مشکلات این قشر توانمند، تمام خواسته و حقوق این قشر را مسوولان انتقال خواهیم داد و رفع این مشکلات مطالبه جدی خواهد بود تا میدان برای فعالیت این قشر فراهم شود.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۳۲ هزار معلول در استان زیرپوشش بهزیستی قرار دارند، گفت: در راستای توسعه فعالیت‌های قرآنی برای مددجویان از سال ۱۳۸۵، شورای فرهنگی سازمان و کانون قرآن و عترت نیز از پارسال در استان در راستای آگاه‌سازی کارمندان و جامعه هدف بهزیستی فعال شد.

نرگس عسگری با اشاره به روز ۲۳ مهرماه و روز عصای سفید گفت:هم‌اکنون چهار هزار و ۴۹۵ نفر نابینا و نیمه بینا در استان زیرپوشش  قرا دارند که یکهزار و ۶۵۴ نفر از این تعداد نابینا و ۲هزار و ۸۴۱ نفر نیمه بینا هستند.

به گفته وی، ۷۱ معلول نابینا در استان مشغول تحصیل در دانشگاه هستند که از این تعداد پنج نفر در مقطع دکترا، ۹ نفر در سطح کارشناسی ارشد، ۴۵ نفر در سطح کارشناسی و ۹ نفر در رشته کاردانی به تحصیل اشتغال دارند.

وی اظهار داشت: اشتغال و مناسب‌سازی معابر از جمله مشکلات مهم این قشر توانمند و به خصوص نابینایان تحصیل کرده در استان که اجرای قوانین برای حمایت از این قشر ضعیف است.

به گفته وی، فرهیختگان جامعه هدف بهزیستی در بخش منابع فرهنگی و نشریات الکترونیکی با مشکل مواجه هستند و باید مسوولان فرهنگی استان در این حوزه دغدغه‌مندتر باشند تا مشکلات این قشر رفع شود.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: نابینایان و به خصوص نابینایان تحصیل‌کرده بیشترین سهم بیکاری را در بین معلولان دارند و دستگاه‌ها و نهادهای عمومی باید در اجرای قانون سهمیه‌ سه درصد استخدام معلولان طبق ماده ۱۵ قانون جامع حمایت از حقوق افرادی دارای معلولیت و اختصاص ۳۰ درصد از پستهای سازمانی به افراد کم بینا و نابینا زبق ماده ۱۱ بند "ت" اجرا کنند.

وی اظهارداشت: نامناسب بودن محیط شهری و وسایل عمومی ، نبود رویه و سیاست خاص در تولید و توزیع منابع اطلاعاتی از مهمترین مشکلات این فشر است./د101/

ارسال نظرات