۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۶۹۲۶۱۶
استاد حوزه علمیه کرمانشاه عنوان کرد؛

رشد مساجد اهل سنت در کشور در دوران انقلاب اسلامی

رشد مساجد اهل سنت در کشور در دوران انقلاب اسلامی
کرمانشاه ـ حجت الاسلام علی سالاری گفت: تا پیش از پیروزی مساجد اهل سنت در کشور در حدود ۳۰۰ باب بیشتر نبود، ولی اکنون این تعداد به بیش از ۲ هزار باب رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام علی سالاری امروز به مناسبت هفته وحدت با جمعی از فعالان فرهنگی و مذهبی کرمانشاه دیدار و گفتگو کرد.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی و در کنار آن تدابیر حکیمانه امام راحل باعث گردید که در همان سال های نخست ایده بسیار مهم و کارآمد «هفته وحدت» ایشان مطرح شود و همین ایده باعث گردید که بسیاری از موضوعاتی که در جهان اسلام در حال رنگ باختن بودند، دوباره در افکار جهانیان به ویژه مسلمانان زنده شود.

وی ادامه داد: براساس آمار موجود تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مساجد اهل سنت در کشور در حدود 300 باب بیشتر نبود، ولی اکنون این تعداد به بیش از 2 هزار باب رسیده است که این نشان دهنده نگاه تقریبی این نظام به مذاهب اسلامی دارد.

حجت الاسلام سالاری تاکید کرد: از سوی دیگر با اجرای طرح اعزام روحانیون و مبلغین دینی به اقصی نقاط کشور و نیز این استان، بسیاری از مسایل و شبهات دینی در بین مردم رفع می شود و تداوم این طرح نقش مهمی در تقابل با هجمه فرهنگی و عقیدتی دشمنان دارد.

این استاد اخلاق گفت: شما روحانیون با توجه به وظیفه ای که برعهده دارید طبیعتا بیشترین ارتباط را با جامعه دارید، لذا شایسته است که در کنار وظیفه اصلی خود که همانا تبیین مبانی شرعی و دینی است، مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان را نسبت به خطرات تهاجم فرهنگی آگاه کنید، زیرا دشمن برای استحاله فکری و عقیدتی مردم از  امکانات پیچیده بسیاری استفاده می کند.

حجت الاسلام سالاری خاطرنشان کرد: بیشترین سود و پیروزی از عدم وحدت بین اهل سنت و اهل تشیع نصیب دشمنان اسلام به ویژه صهیونیسم جهانی می شود، بنابراین واجب است که نسبت به ایجاد همگرایی در جامعه اسلامی تلاش مان را دوچندان کنیم./1400/پ210/

ارسال نظرات