۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۶۹۲۵۴۵
امام جمعه موقت اسلام آبادغرب:

جهان اسلام نیازمند یک بازنگری کامل در زمینه وحدت و انسجام است

جهان اسلام نیازمند یک بازنگری کامل در زمینه وحدت و انسجام است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام کرمی نیا گفت: جهان اسلام اکنون نیازمند یک بازنگری کامل در بحث وحدت است، بنابراین باید از لحظه لحظه هفته وحدت برای ایجاد وفاق بیشتر استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام روح الله کرمی نیا امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی و مذهبی شهرستان اسلام آباغرب با اشاره به آغاز هفته وحدت اظهار داشت: وحدت رمز و کلید پیروزی جهان اسلام در عصر کنونی است.

امام جمعه موقت اسلام آبادغرب گفت: داشتن وحدت به مانند کلیدی است که می تواند تمام مشکلات مسلمین را در برابر دشمنان جهان اسلام برطرف کند و در صورت وحدت در کشورهای اسلامی بی شک امروز شاهد فجایع تروریستی همانند جنایت علیه نمازگزاران در مساجد افغانستان و ... توسط داعش، القاعده، طالبان و ... نبودیم.

حجت الاسلام کرمی نیا در ادامه سخنان خود تصریح کرد: از همین رو دشمنان و عوامل اصلی نفاق در بین مسلمین به خوبی می دانند و متوجه شده اند که وحدت مسلمین هزینه های سنگینی برای غربی ها و کشورهای استکباری دارد. وحدت در جهان اسلام و بین یک و نیم میلیارد مسلمان بسیاری از منافع نامشروع آنان را به خطر خواهد انداخت.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه عنوان کرد: اما اگر وضعیت کنونی و گسستی حال حاضر در بین سران اسلامی حاکم باشد این مستکبرین و کشورهایی همانند آمریکا و اسرائیل غاصب هستند که بیشترین بهره را از وضعیت موجود خواهند برد.

مدیر سابق مدرسه علمیه حضرت امام خمینی(ره) اسلام آبادغرب گفت: بنابراین دشمنان دست به هر توطئه ای می زنند که وحدت واقعی در جهان اسلام محقق نشود و در حال حاضر  بهترین گزینه برای آنان ایجاد گروهک های تروریستی در بین مسلمین است که نمونه بارز آن را می توان گروهک تکفیری ـ صهیونیستی داعش عنوان کرد.

حجت الاسلام کرمی نیا در ادامه بیان داشت: باید جهان اسلام در فرصتی بنام هفته وحدت نقاط قوت و ضعف خود را واکاوی کند. جهان اسلام اکنون به شدت نیازمند یک بازنگری کامل در بحث وحدت و انسجام است، بنابراین باید از لحظه لحظه هفته وحدت برای ایجاد وفاق بیشتر بین مسلمین استفاده کنیم.

امام جمعه موقت اسلام آبادغرب خاطرنشان کرد: خوشبختانه در بحث وحدت در کشورمان هیچ گونه مشکلی نداریم و تاکنون شاهد تقابل یا منازعه بین قومیت ها و مذاهب و ادیان مختلف نبوده ایم که این یک موهبت بزرگ می باشد که از بصیرت و بینش مردم این سرزمین سرچشمه می گیرد./1400/پ210/

ارسال نظرات