۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۶۹۲۴۵۳
امام جمعه شهرستان دالاهو:

شاهد وحدت مثال زدنی میان شیعیان، اهل سنت و اهل حق در دالاهو هستیم

شاهد وحدت مثال زدنی میان شیعیان، اهل سنت و اهل حق در دالاهو هستیم
کرمانشاه ـ حجت الاسلام ساداتی گفت: علی رغم تنوع مذهبی و قومیتی، شاهد وحدت مثال زدنی بین برادران اهل سنت، اهل تشیع و اهل حق در شهرستان دالاهو هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سیدمحمدعلی ساداتی امروز در نشستی با جمعی از فعالان فرهنگی و مذهبی شهرستان دالاهو ضمن تبریک فرا رسیدن هفته وحدت، اظهار داشت: وحدت به عنوان عامل حفظ صلابت جهان اسلام محسوب می شود و صیانت از این مهم بر همه مسلمین واجب عینی است.

امام جمعه شهرستان دالاهو گفت: رسول اکرم(ص) در طول رسالت خویش و حتی قبل از آن هم همواره در مسیر وحدت حرکت می کردند تا جایی که «وحدت بخشی» از صفات بارز و مهم ایشان محسوب می باشد.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه تاکید در ادامه به حوادث تروریستی در مساجد اهل تشیع کشور افغانستان اشاره کرد و بیان داشت: جنایاتی که علیه نمازگزاران در دو مسجد کشور افغانستان روی داد، بی شک نتیجه بی بصیرتی عده ای فریب خورده استکبار جهانی است، این افراد در راستای منافع اربابان خویش دست به هر جنایتی می زنند تا در جهان اسلام وحدت به معنای واقعی محقق نشود.

حجت الاسلام ساداتی عنوان داشت: دشمنان از پتانسیل جهان اسلام به خوبی خبر دارند و می دانند که وحدت مسلمین می تواند مدیریت جهانی را متحول کند از همین رو دست به هر توطئه ای می زنند که جهان اسلام آرامش و امنیت را نتواند تجربه کند که نمونه های بارز آن تشکیل و تسلیح گروهک های تروریستی در منطقه برای ایجاد اسلام هراسی در جهان می باشد.

امام جمعه شهرستان دالاهو در ادامه بیان داشت: این حرکات تخریبی دشمنان اسلام در صورتی روی می دهد که با مطالعه شریعت اسلام به خوبی متوجه می شویم که نه تنها جان انسان ها در دین آسمانی بسیار محترم شمرده شده است، حتی در بسیاری از احادیث داریم که شکستن شاخه یک درخت و نهال گناهی نابخشودنی است، حال از کسانی که مدعی هستند اسلام دین خشونت است باید پرسید آیا یک مومن و پیرو راستین رسول اکرم (ص) و اهل بیت علیهم السلام می تواند چنین کارهایی انجام دهد؟!

این استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه باید برنامه های هفته وحدت باشکوه تر از سال های گذشته برگزار شود، تاکید کرد: هفته وحدت فرصتی مغتنم برای یادآوری اشتراکات برادران دینی در جهان اسلام است، این هفته بهترین فرصت برای تقریب بیشتر مذاهب اسلامی می باشد و راهکار وحدت بیشتر در این هفته مبارک می تواند توسط علما و روحانیون به خوبی واکاوی شود.

حجت الاسلام ساداتی اظهار داشت: در هفته وحدت نشست با علما اهل سنت و اهل تشیع شهرستان دالاهو با حضور روحانیون، فرماندار، فرمانده سپاه شهرستان و ... در شهر ریجاب برگزار خواهد شد.

امام جمعه دالاهو با اشاره به وحدت و همزیستی مسالمت آمیز در بین مذاهب این شهرستان گفت: علیرغم تنوع مذهبی و قومیتی، شاهد وحدت بسیار خوبی بین برادران اهل سنت، اهل تشیع و اهل حق در شهرستان دالاهو هستیم و امیدواریم که این برادری و انسجام همچنان تداوم داشته باشد.

حجت الاسلام ساداتی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: وحدت و برادری مردم در دالاهو به حدی بالاست که شاهد وصلت های خانوادگی، ارتباط فامیلی و ... در بین مذاهب مختلف در این شهرستان هستیم که باید قدردان این وحدت و برادری باشیم. /1400/پ210/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
خدا هممون و در پناه خودش حفظ کنه
0
0