۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۶۹۲۶۲۵

الگوبرداری نیاز فطری بشریت

الگوبرداری نیاز فطری بشریت
خانم بهجت پور گفت: در آموزه های اسلامی هیچکدام از زوجین فرعی نبوده و نسبت به یکدیگر نقش تکمیلی دارند و حقوق برابر دارند.

سرکار خانم  زینب بهجت پور رییس اداره قرآن و عترت حوزه علمیه خواهران در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا با اشاره به الگو برداری از زندگی خانوادگی پیامبر گفت: الگو به معنی سرمشق، مدل و نمونه است، یکی از نیازهای سرشت بشری الگو برداری است و انسان ذاتاً تمایل به کمال جویی و برتری دارد و الگو همیشه می تواند در این مسیر انسان را کمک و یاری بدهد، معرفی پیامبر به عنوان الگو در قرآن کریم نشانی بر این مسیر است.

وی ادامه داد: اقداماتی که توسط یک الگو انجام شده باید پایداری داشته و به صورت یک عمل مقطعی نمی شود آن شخص  را به عنوان الگو معرفی کرد، همچنین کارهایی می تواند الگو باشد که در دیگران هم مؤثر واقع شود و الگو لزوماً باید برتر و بالاتر از رفتار عموم جامعه باشد و آن رفتار به عنوان یک عمل شاخص در جامعه معرفی بشود.

رییس اداره قرآن و عترت حوزه علمیه خواهران با اشاره به ویژگی های خاانواده تراز اسلامی اظهار داشت: خانواده در تمدن اسلامی جایگاه بسیار ویژه ای دارد و نقش بی بدیلی برای این نهاد در انتقال عقاید، فرهنگ و سبک زندگی تعریف شده است، این یک معرفی و نمایاندن الگوی مطلوب خانواده تراز اسلامی است در حقیقت یک نشان دادن مسیر و راه و یک گام مؤثر در هدایت جامعه به سمت رشد و تکامل است.

استاد حوزه علمیه خواهران خاطرنشان کرد: در اسلام جایگاه مرد در خانواده مظهر اعتماد و نقطه اتکاء در مسائل زندگی بوده و زن  به عنوان امانت الهی، مظهر زیبایی، محبوبیت و بی نیازی و مظهر ظرافت، حساسیت و نقطه اتکاء در مسائل روحی و معنوی معرفی شده است.

وی در پایان با بیان اینکه در آموزه های اسلامی هیچکدام از زوجین فرعی نیستند، تصریح کرد: در آموزه های اسلامی هیچکدام از زوجین فرعی نبوده یعنی اینگونه نیست که یکی از زوجین اصل و دیگری به تبع و فرع او باشد، زوجین نسبت به یکدیگر نقش تکمیلی دارند و حقوق برابر دارند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
مریم. ه
Iran, Islamic Republic of
۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰
مطلب درست و قرآنی را بیان کرده اند.
1
0