۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۶۹۲۶۷۶
رییس سازمان بسیج طلاب اصفهان:

بسیج طلاب سرپنجه اقشار بسیج است

بسیج طلاب سرپنجه اقشار بسیج است
اصفهان ـ حجت الاسلام نوری با اشاره به ظرفیت‌های سازمان بسیج طلاب و روحانیون، گفت: بسیج طلاب و روحانیون سرپنجه اقشار بسیج است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام علی نوری، رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان اصفهان، صبح امروز در آیین معارفه رییس پایگاه بسیج شهید بهشتی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: سازمان بسیج طلاب و روحانیون ظرفیت‌هایی دارد که می‌توان آن را به‌صورت حداکثری به همه طلاب و روحانیون تعمیم داد. به هر حال، باید میان کسی که پای کار نظام و انقلاب است و در همه صحنه‌ها حضور دارد، با کسی که به این موضوع اهمیت نمی‌دهد، تفاوت وجود داشته باشد و برای دسته اول، امتیازات و خدماتی قائل شد.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های بسیج طلاب افزود: در سازمان بسیج طلاب و روحانیون، هفت حوزه مقاومت و ۱۲۰ پایگاه مقاومت وجود دارد و در هر سازمانی هم که با طلاب و روحانیون سروکار داشته باشد، مثل دفتر تبلیغات اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، یک پایگاه بسیج وجود دارد.

حجت الاسلام نوری ادامه داد: در سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان، ستادی با عنوان ستاد تخصصی متخصصین و اقشار تشکیل شده است که سازمان بسیج طلاب و روحانیون زیرمجموعه این ستاد قرار دارد و به‌ عنوان سرپنجه همه اقشار شناخته می‌شود. به همین دلیل هم با نمایندگی ولی‌فقیه و هم با فرماندهی سپاه در ارتباط است و برنامه‌هایی که برای آن تعریف شده، پیامد محور است، یعنی خروجی و پیامد هر برنامه باید مشخص باشد. اعتبارات نیز بنا به بازخوردی که دریافت می‌شود، تعلق می‌گیرد.

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان اصفهان اظهار کرد: بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت بسیجیان پای کار انقلاب، سامانه‌‌ای با عنوان «ناب» در بسیج تعریف شده است که بسیجیان پای کار انقلاب و نظام را شناسایی و در ۱۲ کارگروه تخصصی تقسیم می‌کند.

وی از تدوین سند اعتلای بسیج خبر داد و تصریح کرد: بر اساس این سند کارکرد اقشار برای ۱۰ سال آینده بسیج مورد تعریف قرار گرفته است. طبق این سند، مشخص می‌شود که مثلاً طلاب و روحانیون چه جایگاهی در بسیج دارند و ظرفیت‌ها و محاسن و معایب آنها و برنامه این قشر برای ۱۰ سال آینده در بسیج چیست، این امر منوط به تشکیل هیأت‌های اندیشه‌ورز واقعی و نیازسنجی از طلاب و روحانیون است که چه نوع خدماتی می‌توانند به اقشار مختلف ارائه دهند.

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از درخواست‌های طلاب، حضور در میدان تیر و آشنایی با اسلحه است که ما معتقدیم اولویت باید با طلاب بسیجی و کسانی باشد که در صحنه‌های مختلف حضور دارند. یکی از انتقاداتی که به برنامه‌های سازمان بسیج طلاب و روحانیون وارد می‌شود، این است که چرا طلاب و روحانیون نسبت به مناسبت‌های ملی و مذهبی بی‌تفاوت هستند و در این برنامه‌ها شرکت نمی‌کنند، این امر پسندیده‌ای نیست و باید برای آن تدبیری اندیشید.

حجت‌الاسلام نوری با اشاره به ضرورت تعامل میان بسیج طلاب و دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان اظهار کرد: بسیج طلاب و روحانیون در خصوص مسائل آموزشی و خدماتی نیز در خدمت این قشر قرار دارد و مایل به شکل‌گیری تعاملی دوجانبه  با دفتر تبلیغات اسلامی برای استفاده از ظرفیت‌های این نهاد هستیم. یکی از نیازهای سپاه پاسداران، ارتقای تحصیلی روحانیون شاغل در آن است و در استان اصفهان، حدود ۱۰۰ نفر روحانی شاغل در سپاه در رده‌های مختلف حضور دارند که باید ارتقای تحصیلی پیدا کنند و امیدواریم در این خصوص بتوانیم از ظرفیت‌های دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان استفاده کنیم./1304/پ210/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات