۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۶۹۲۷۷۶

تقوا و نقش آن بر تحکیم خانواده

تقوا و نقش آن بر تحکیم خانواده
حجت الاسلام دریاباری گفت: عبادت یکی از ارکان تربیتی است و برای اینکه یک خانواده را وادار به استحکام کنیم باید ابتدا ایجاد تعهد کنیم و به سبب عبادت تعهد ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عبدالرضا دریاباری کارشناس مسائل خانواده با توجه به اهمیت مساله خاواده گفت:در قرآن، روایات و رساله های فقهی علما تکیه بر این دارد که خانواده ها باید متعهد باشند و شرائط مدیریت را حفظ کنند که این حاکی از اهمیت این عنصر می باشد.

وی در ادامه افزود: خداوند در قرآن بعد از بیان پرسش خدا به احترام و توجه به پدر و مادر سفارش می کند و در قانون طبیعت و بسیاری از شرائط های زندگی اجتماعی ما نیز نشانه لزوم احترام به والدین وجود دارد که اگر به آنها کم توجهی کنیم در آینده با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

حجت السلام دریاباری با بیان مهمترین آسیب اجتماعی ابراز داشت: دشمن به سبب تهاجم فرهنگی در صدد از بین بردن ارزش خانواده است چراکه وقتی دشمن می بیند از مسیر نظامی و اقتصادی نمی تواند جامعه اسلامی را ازبین ببرد تنها راهی که برایش باقی می ماند جنگ نرم است به این معنا که به آرامی به وسیله رسانه در خانواده ها نفوذ می کند و بنیان های فکری اعضای آن را آنگونه که خود می خواهد تغییر می دهد.

کارشناس مسائل خانواده با اشاره به وظیفه حکومت در این زمینه ابراز داشت: در دولت های گذشته خصوصا دولت سابق در مسائل فرهنگی خیلی ظلم شد ولی با آمدن دولت جدید و اشاره بسیار زیاد رهبری به توجه به بحث خانواده آینده روشنی در زمینه فرهنگی امیدوار هستیم و دولت جدید که نظر بیشتری بر مسائل فرهنگی دارد ان شالله مورد لطف و کمک خداوند واقع شود تا در این زمینه موفق باشد.

وی در پایان با توجه به نقش عبادت در تحکیم خانواده خاطرنشان کرد: عبادت یکی از ارکان تربیتی است و برای اینکه یک خانواده را وادار به استحکام کنیم باید ابتدا ایجاد تعهد کنیم و خانواده را به سمت و سوی صحیح هدایت کنیم و بهترین مسیر، مسیر عبادی است زیرا این تزکیه در خانواده موجب تعهد اعضای آن می شود.

ارسال نظرات