۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۶۹۲۸۸۳
نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان:

پایه و اساس وحدت دوستی، محبت، رحمت و مودت است

پایه و اساس وحدت دوستی، محبت، رحمت و مودت است
سیستان و بلوچستان ـ حجت الاسلام والمسلمین محامی گفت: پایه و اساس وحدت همین دوستی، محبت، رحمت و مودت است که اگر این فضا در جامعه وجود داشته باشد وحدت حکم فرما خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری رسا در سیستان و بلوچستان، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی در همایش محوری هفته وحدت که در محل تالار امام رضا(ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته وحدت گفت: خداوند در قرآن کریم امت اسلامی را امت واحد خوانده و هشدار داده که دچار اختلاف نشوید زیرا که اختلاف شوکت و قدرت شما را از بین خواهد برد.

امام جمعه زاهدان افزود: منشاء، پایه و اساس وحدت همین دوستی، محبت، رحمت و مودت است که اگر این فضا در جامعه وجود داشته باشد وحدت حکم فرما خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین محامی بیان داشت: اگر خداوند متعال پیامبران الهی و قرآن را فرستاده و حضرت محمد(ص) را رحمت للعالمین نامیده از سر رحمت اوست و اگر پیامبر در طول عمر خود تلاش و زحمات زیادی را تحمل کرد برای هدایت و ارتقاء سطح علم و فرهنگ مردم، رشد جامعه اسلامی،  رشد اخلاق و معنویت و کم کردن آسیب ها و مشکلات مردم بود.

عضو هیات علمی جامعة المصطفی تصریح کرد: اگر ائمه اطهار(ع) همواره به اتحاد جامعه تاکید می‌کردند و سیره و روش همه آنها این بود از سر همین رحمت و دلسوزی برای جامعه اسلامی و مردم مسلمان است.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان گفت: اگر امروزه به دنبال وحدت هستیم باید تلاش کنیم رحمت، مودت، و دوستی در بین مردم جامعه برقرار شود که اگر دلها با هم بود دست ها را در دست یکدیگر خواهیم گذاشت و اتحاد تقویت می شود.

وی افزود: دشمن وحدت جامعه اسلامی را نشانه گرفته و به دنبال ایجاد تفرقه و رواج بغض، کینه و نفرت پراکنی در بین آحاد جامعه اسلامی است که این فکر باعث ایجاد خشونت می شود از جمله کشته شدن تعدادی از نمازگزاران در افغانستان که چنین کارهایی با اسلام سازگاری ندارد اما با نام اسلام شکل می گیرد و نشان دهنده عمق نفوذ دشمن به جوامع اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین محامی اظهار داشت: باید در ایران اسلامی و به خصوص سیستان و بلوچستان بیش از گذشته قدر وحدت را بدانیم و برای حفظ، تقویت و گسترش آن تلاش مضاعف داشته باشیم.

امام جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: باید از طریق این وحدت و با استفاده از فضای همگرایی دست در دست هم بگذاریم و همه مسئولان و اقشار مختلف مردم در راستای رسالت پیامبر گام برداریم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بیان کرد: استان ما در برخی عرصه‌ها پیشتاز آیت از جمله وحدت، اتحاد، مردم خوب، ظرفیت‌های اقتصادی، آداب و رسوم و فرهنگ غنی که این ها نقطه قوت ماست اما متاسفانه با برخی محرومیت‌ها، بازماندگی از تحصیل، آسیب های اخلاقی و اجتماعی و برخی آسیب ها در آداب و رسوم و فرهنگ مواجه هستیم لذا باید از ظرفیت ها استفاده بهینه و برای رفع محرومیت ها تلاش کنیم./د101/

ارسال نظرات