۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۶۹۲۹۰۰

شیخ الازهر در ماه نوامبر با آیت‌الله سیستانی دیدار می‌کند

شیخ الازهر در ماه نوامبر با آیت‌الله سیستانی دیدار می‌کند
پس از انتشار گزارش‌های متعدد درباره احتمال دیدار قریب‌الوقوع شیخ الازهر با حضرت آیت‌الله سیستانی، یک روزنامه خبر داد که این دیدار در ماه آتی میلادی صورت خواهد گرفت.

به گزارش سرویس بین ‌الملل خبرگزاری رسا، روزنامه «میدل ایست مانیتور»، امروز چهارشنبه خبر داد که «احمد الطیب» شیخ الازهر مصر در ماه نوامبر با حضرت آیت‌الله سید علی سیستانی مرجع عالی‌قدر شیعیان در عراق دیدار می‌کند.

پایگاه خبری «بغداد الیوم» به نقل از میدل ایست مانیتور گزارش داد که «این سفر یک سفر تاریخی به شهر مقدس نجف خواهد بود با توجه به اینکه دو طرف برای اولین بار به صورت مستقیم با یکدیگر دیدار خواهند کرد».

طبق این گزارش، برنامه سفر شیخ الازهر شامل دیدار از ضریح‌های کربلای معلی و نجف اشرف خواهد بود و احمد الطیب همچنین با جمعی از علمای برجسته شیعه در عراق دیدار خواهد کرد.

میدل ایست مانیتور در ادامه نوشت که اهمیت این سفر در این نکته نهفته است که الازهر عالی‌ترین نهاد علمی اهل تسنن است و نجف نیز قدیمی‌ترین مکتب شیعیان به شمار می‌رود.

منابع آگاه به این روزنامه خبر دادند که شیخ الازهر گفته است که به بغداد، موصل، اربیل نیز سفر خواهد کرد.

در ادامه این گزارش آمده است که دیدار حضرت آیت‌الله سیستانی با شیخ الازهر در ابتدای ماه آینده میلادی (نوامبر) صورت خواهد گرفت. با این حال اشاره‌ای به روز دقیق این دیدار نشده است.

بغداد از سال ۲۰۰۳ تاکنون چند دعوت برای شیخ الازهر برای سفر به عراق ارسال کرده‌ است و در سال ۲۰۱۰ نیز در گزارشی عنوان شد که احمد الطیب برای تحکیم روابط میان مذاهب فکری اهل تسنن و تشیع با حضرت آیت‌الله سیستانی دیدار خواهد کرد؛‌ اما این سفر صورت نگرفت.

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان نیز اواسط اسفندماه سال گذشته در سفر به عراق با حضرت آیت‌الله سیستانی دیدار و گفت‌و‌گو کرد./۹۸۸/

ارسال نظرات