۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۶۹۲۹۱۲
نماینده ولی فقیه در کرمانشاه:

امام راحل عمر خویش را وقف وحدت و انسجام در جهان اسلام کردند

امام راحل عمر خویش را وقف وحدت و انسجام در جهان اسلام کردند
کرمانشاه ـ آیت الله علما گفت: امام راحل نگاه ویژه ای به وحدت داشتند و تمام عمر خویش را وقف انسجام و وحدت در جهان اسلام کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما امروز در همایش وحدت که در حسینیه ثارالله سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: وحدت از مبانی بنیادی و اصولی اسلام است و خداوند متعال در قرآن کریم بر این اصل تاکید کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: خوشبختانه با وجود توطئه های دشمنان شاهد شکل گرفتن یک وحدت جامع در بین مسلمین جهان هستیم و ان شاء الله شاهد تحقق این مهم در آینده ای نزدیک باشیم.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه سخنان خود عنوان داشت: اسلام اکمل ادیان است و برای هرچیزی راهکاری بیان کرده است و به عنوان شریعتی کامل با فطرت و باطن انسان سرو کار دارد که این موارد را باید از نقاط قوت این دین رحمانی دانست.

آیت الله علما ادامه داد: امام راحل نگاه ویژه ای به وحدت در جهان اسلام داشتند و هر موضوعی که باعث می شد که به وحدت مسلمین خدشه ای وارد کند را طرد می کردند و تمام عمر خویش را وقف وحدت در جهان اسلام کردند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: امروز هم رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان منادی اصلی وحدت در جهان اسلام شناخته می شود و به برکت وجود ایشان شاهد تحقق انسجام در بین مسلمین هستیم.

این عالم برجسته کرمانشاهی تاکید کرد: جای تعجب دارد که با این همه مشترکات در اسلام و بین مذاهب اسلامی چرا باید بین برادران هم کیش جنگ و درگیری باشد، تنها با وحدت است که می توان دشمنان را از سر راه خود برداریم.

آیت الله علما تشریح کرد: دین اسلام ثروت های بسیاری دارد که استفاده از این ثروت های معنوی به مانند قرآن، اهل بیت علیهم السلام و... می تواند ما را در جهان  به سربلندترین اقوام و ملل تبدیل کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: تاریخ انقلاب اسلامی نشان داده است که برای حفاظت و صیانت از این نظام همواره مردم اهل سنت و اهل تشیع در کنار هم نقش آفرین بوده اند./1400/پ210/

ارسال نظرات