۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۶۹۲۹۲۴
آیت الله فقیهی:

باید ترویج مباحث قرآنی به عنوان یک مطالبه در کل کشور دنبال شود

باید ترویج مباحث قرآنی به عنوان یک مطالبه در کل کشور دنبال شود
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: کانون های مساجد که سابقه روشنی در فعالیت های تربیتی و فرهنگی دارند، بیش از پیش نسبت به ترویج برنامه های قرآنی در کشور بکوشند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله محسن فقیهی در گفت و گویی در قم با اشاره به برگزاری جشنواره قرآنی مدهامتان، با تأکید بر این که یکی از مؤلفه های بسیار مهم در سلامت روحی و روانی جامعه اسلامی، میزان انس با قرآن و مفاهیم ناب و تعالی بخش آن است، گفت: برنامه هایی از قبیل مسابقات قرآنی زمینه ای فراهم می کند که کودکان، نوجوانان و جوانان و دیگر اقشار جامعه با معارف کلام وحی تا حدودی مأنوس شوند و این اُنس با قرآن بی شک باعث رشد معنوی و عامل تقویت آرامش روحی و روانی آن هاست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: شرایط امروز جامعه ما می طلبد نهادهایی چون کانون های مساجد که سابقه خوب و روشنی در فعالیت های تربیتی و فرهنگی دارند، بیش از پیش نسبت به ترویج برنامه های قرآنی در کشور بکوشند.

وی همچنین گفت: تمسک به قرآن و عترت بهترین عامل بازدارنده در مواجهه با موج های سهمگین فرهنگ غربی و آمریکایی است که هدف آن تخریب و تضعیف باورها و اعتقادات دینی و اخلاقی افراد جامعه ما به خصوص نسل جوان است.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم تأکید کرد: در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و هجمه شدید نسبت به اعتقادات مردم و جوانان، ما باید هر چه بیشتر در راستای نشر معارف نورانی قرآن مجید بکوشیم و این مساله را یکی از اصلی ترین وظایف خود بدانیم.

وی افزود: اهتمام دستگاه ها و نهادها به این مساله علاوه بر این که بسیار ارزشمند است باید به عنوان یک مطالبه در کل کشور دنبال شود و نهادها و ارگان ها، ترویج مباحث قرآنی را یکی از تکالیف و دغدغه های خود بدانند.

ارسال نظرات