۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۶۹۳۰۱۶
نماینده مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد؛

ضرورت توجه به ارزش‌های دینی و اخلاقی در عرصه ورزش

ضرورت توجه به ارزش‌های دینی و اخلاقی در عرصه ورزش
مازندران - نماینده مجلس خبرگان بر ضرورت ترویج ارزش‌های دینی و اخلاقی در عرصه ورزش کشورمان تأکید کرد و گفت: شجاعت، پهلوانی و مردانگی باید الگوی ورزشکاران کشورمان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار جامعه ورزشی شهرستان قائمشهر با اشاره به اهمیت جایگاه ورزش در حفظ سلامتی روح و جسم گفت: ورزش همواره توجه و تأکید بزرگان دینی جامعه بوده است.

وی ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ در ﮐﻨﺎر ورزش ﺑﺎﯾﺪ ارزش ھﺎی اﺧﻼﻗﯽ و دﯾﻨﯽ ﻧﯿﺰ در ﻧﺴﻞ ﺟﻮان ﺗﻘﻮﯾﺖ ﺷﻮد، گفت: تهذیب، تحصیل و ورزش برای هر انسانی لازم است که داشته باشد و در اسلام نیز بر آن تاکید شده است.

امام جمعه قائمشهر با اشاره به این که تقویت ورزش در میان نسل جوان موجب شادابی روح و نشاط آنها خواهد شد، تصریح کرد: به طور اهمیت دادن به این مسأله مهم موجب می شود تا نسلی سرزنده و با نشاط در کشور داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی، نسل جوان را سرمایه هر کشوری دانست وادامه داد: این که ورزشکاران با غیرت کشورمان در عرصه های جهانی پرچم سه رنگ ایران اسلامی را به اهتزار در آوردند و این بسیار ارزشمند است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ورزشکاران ما در عرصه های بین المللی نمایندگان ایران اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: به همین دلیل رقابت های بین المللی فرصت ارزشمندی است تا فرهنگ و اقتدار ایران اسلامی به نمایش درآورده شود.

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت ترویج ارزش‌های دینی و اخلاقی در عرصه ورزش کشورمان تأکید کرد و گفت: شجاعت، پهلوانی و مردانگی باید الگوی ورزشکاران کشورمان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که برای انسان برای هر کاری نیازمند نیروی لازم است، خاطرنشان کرد: توجه به ورزش نیروی لازم را برای خدمت کردن در جامعه اسلامی به انسان خواهد داد.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که به طور حتم ورزش به سلامت جسمی، روحی، اخلاقی و رفتاری انسان کمک خواهد کرد، بیان داست: رشد اخلاقی، جوانمردی، فضائل و کرامت انسانی از جمله مسائلی است که انسان با توجه به ورزش بدست خواهد آورد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با بیان این که متأسفانه اعتبارات ورزشی در برخی مواقع عادلانه توزیع نمی شود، خاطرنشان کرد: این اعتبارات باید به تناسب جمعیت و همچنین شاخصه های رشد در استان ها و شهرستان ها توزیع شود.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی از کمبودهای ورزشی در قائمشهر گلایه کرد و افزود: با توجه به ظرفیت های خوبی که در حوزه ورزش شهرستان وجود دارد، توجه بیشتر مسؤولان به این بخش ضروری است.

وی با بیان این که به طور حتم کمبودها برای جوانان و صاحبان اراده محدودیتی ایجاد نخواهد کرد، بیان داشت: انسان های با غیرت و اراده قوی علیرغم همه محدودیت ها و مشکلات تنها به اهداف عالی خود فکر می کنند و در آن مسیر گام بر می دارند./950/پ210/

ارسال نظرات