۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۶۹۲۷۸۱
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران تأکید کرد؛

مسؤولان به دغدغه های فرهنگی رهبر انقلاب توجه ویژه داشته باشند

مسؤولان به دغدغه های فرهنگی رهبر انقلاب توجه ویژه داشته باشند
مازندران - حجت الاسلام شکریان بر ضرورت رفع دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری از سوی مسؤولان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در نهمین گردهمایی مدیران تبلیغات اسلامی استان در حسینیه روستای ایرا، گفت: انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بود و باید برای توسعه و بازسازی ساختار فرهنگی کشور برنامه ریزی داشت.

وی، ضمن تبریک هفته وحدت و ولادت نبی مکرم اسلام و با اشاره به اهمیت برگزاری هرچه باشکوه تر جشن میلاد پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) و هفته وحدت، اظهار داشت: رهبری معظم انقلاب در نخستین دیدار با اعضاء هیات دولت سیزدهم نسبت به برنامه ریزی و توجه به حوزه های فرهنگی و به ویژه ساختار فرهنگی کشور بیاناتی داشتند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که رفع دغدغه های رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگی باید به طور جدی در دستور کار متویان امر قرار گیرد، تصریح کرد: به طور حتم رفع این دغدغه ها موجب شکوفایی فرهنگی در کشور خواهد شد.

حجت الاسلام شکریان، وضعیت نامناسب فرهنگی امروز کشور را نتیجه بی توجهی به دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری دانست و خاطرنشان کرد: همه مسؤولان به ویژه متولیان حوزه فرهنگ کشور وظیفه دارند در این جهت از همه ظرفیت های خود بهره گیرند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که یکی از اهداف مهم دشمن در کنار جنگ اقتصادی، از بین بردن هویت دینی و انقلابی جامعه است، تصریح کرد: امروز یکی از وظایف نهادهای فرهنگی و دینی تقویت این هویت اصیل در جامعه است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه ریزی دشمن در منطقه و ایجاد تفرقه وو نفاق بین امت اسلامی، افزود: امروز اصلی ترین عامل شکست دشمن در منطقه وحدت برخی کشورها و امت های اسلامی است و به طور قطع این وحدت حول محور نبی مکرم و معظم اسلام بیشتر خواهد شد و تمامی نقشه های شوم دشمنان با شکست روبرو خواهد شد.

عضو شورای فرهنگ عمومی با گرامیداشت یاد و خاطره علامه ذوفنون آیت الله حسن زاده آملی و اهمیت برگزاری اربعین این عالم سالک و توحیدی، تصریح کرد: منطقه ایرا مرکز رفت آمد و مرکز فرهنگی و دینی در کشور خواهد شد وهدف ما حضور ما در این منطقه برای کمک گرفتن از این شخصیت برای فعالیت های دینی است.

حجت الاسلام شکریان تاکید کرد: اربعین علامه مراسم های مختلفی در سراسر استان برگزار خواهد شد و باید هماهنگی با مسؤولان و ائمه جمعه سراسر استان برای برگزاری هرچه بهتر اربعین علامه حسن زاده آملی برنامه ریزی شود و نسبت به آثار علامه و معرفی و تبلیغ آن تلاش کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران، ادامه داد: علامه حسن زاده(ره) غیر از جایگاه علمی و عرفانی، عالم انقلابی و مدافع ولایت فقیه و امامین انقلاب بود و در مسایل علمی، عملی، سیاسی و فرهنگی جامعیت داشتند.

وی افزود: وظیفه ما نسبت به این شخصیت بسیار سنگین است و باید ابعاد مختلف زندگی این شخصیت بزرگ تبیین شود.

حجت الاسلام شکریان به فرازی از توصیه های علامه حسن زاده آملی اشاره کرد و خاطر نشان کرد: ایشان فرمود، این تکلیف شماست که قدر این رهبر و ولی را بدانید و مقام معظم رهبری هم در مورد این شخصیت فرازهای بلندی دارد و پند نامه های علمه حسن زاده آملی یکی از آثار قابل تامل و زیبا است/950/پ210/

ارسال نظرات