۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۶۹۳۰۲۵
قالیباف:

تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها قدرت چانه‌زنی ایران را افزایش داد

تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها قدرت چانه‌زنی ایران را افزایش داد
قالیباف گفت: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها را تصویب کردیم که یکی از خلاءهای جدی بود و توانست برای کشور تولید قدرت کند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار با حضرت آیت الله علوی گرگانی ضمن تبریک ایام هفته وحدت، میلاد نبی اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، گفت: بسیار خرسندم بعد از مدت مدیدی که به خاطر رعایت پروتکل های بهداشتی ایجاد شده و کم توفیق بودیم، توانستیم خدمت حضرتعالی برسیم، در غیر این صورت در هر کجا خدمت می کردیم سالی دو نوبت خدمت شما رسیده و از رهنمودها و توصیه های شما استفاده می کردیم.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به وضعیت قوه مقننه اظهار داشت: در مجلس یازدهم نیروهای انقلابی با یک ترکیب جمعیتی مناسب به فعالیت می پردازند.

وی در ادامه با بیان اینکه بافت مجلس را اغلب نیروهای جوان تحصیلکرده، متدین و مومن تشکیل داده اند که به مجلس نشاط جوانی توأم با روحیه انقلابی می دهند و بخش عمده دیگر نیز مدیران باتجربه گذشته در حوزه اجرایی هستند که شناخت عمیقی از مشکلات کشور دارند، ابراز داشت: در میان نمایندگان مجلس چند وزیر، استاندار، فرماندار، معاونان وزرا و اساتید برجسته سابق را داریم لذا در حوزه کارشناسی اقتصادی، فرهنگی، صنعتی و دانش بنیان نیروهای بسیار باکیفیت و بروزی داریم که فرصت مغتنمی است.

قالیباف در ادامه با بیان اینکه جهت گیری مجلس بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به دو موضوع اقتصاد و فرهنگ اختصاص یافته است، یادآور شد: در مدت کاری مجلس و موضوع نظارتی، طرح ها و لوایحی که در جهت مسائل اقتصادی و فرهنگی است را سرلوحه قرار دادیم برای مثال در حوزه اقتصادی موضوع مسکن را در نظر گرفتیم و تلاش کردیم اشکالات مسکن مهر را برطرف کرده و نقاط قوت آن را تقویت کنیم که به زودی در این حوزه با همت دولت اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

رییس قوه مقننه در ادامه با اشاره به تصویب طرح تسهیل صدور مجوز برخی کسب و کارها، یادآور شد: مردم در گذشته برای ایجاد یک شغل برای مثال احداث یک دامپروری باید بیش از 90 بار به دستگاه های دولتی در ارگان های مختلف مراجعه می کردند تا مجوز بگیرند که ما کاملا موضوع را برعکس کردیم.

قالیباف همچنین با بیان اینکه در حوزه معیشت کرونا یک نوبت سبد معیشتی برای خانواده ها در نظر گرفتیم، تدبیری برای مالیات مسکن های خالی اندیشیده و اقداماتی در حوزه بورس داشتیم، گفت: در دستور کار داریم تا بتوانیم یارانه ای را که عملا نصیب دلالان می شود با تدبیری برای افزایش قدرت خرید مردم مستضعف استفاده کنیم.

وی در ادامه با اشاره به افزایش بودجه حوزه فرهنگی در سال 99 و 1400 به 2.5 برابر، عنوان کرد: همچنین با همکاری دولت تلاش داریم افزایش ماهانه نقدینگی را کنترل کنیم تا بالا نرود که همین امر باعث افزایش قدرت خرید می شود.

قالیباف با اشاره به مسائل بین المللی و هسته ای نیز اظهار داشت: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها را تصویب کردیم که یکی از خلاءهای جدی بود و توانست برای کشور تولید قدرت کند و امروز می بینیم در جریان مذاکرات وین، همین قانون است که دست مذاکره کنندگان را باز کرده است.

وی افزود: در جریان مذاکرات همواره وزارت خارجه آمریکا به ایران می گفت این اقدامات در اختیار ما نیست و کنگره تصمیم گرفته و ما نمی توانیم چیزی بگوییم و اکنون تصویب این قانون در مجلس قدرت دیپلمات های ما را افزایش داده و زیر بار هر ادعاهای آنها نمی رویم.

گقتنی است، احمد امیرآبادی فراهانی و مجتبی ذوالنوری نمایندگان قم در مجلس و بهرام سرمست استاندار این استان نیز در این دیدار حضور داشتند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
قریبی
Iran, Islamic Republic of
۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
دکتر قالیباف عزیز در این دیدارها حرفای مهمی داشتن اما من خیلی ربطی به اقتصاد و زبان ساده ایشون ندیدم نمیدونم خبر کامل پیاده نشده یا مطالب ناقص منتقل شده است.
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶
دیدارهای ایشان ارزنده است. کاش زودتر میآمدند به قم مقدس
0
0