۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۶۹۳۰۳۰

در دیدار قالیباف با مراجع تقلید و علما چه گذشت؟

در دیدار قالیباف با مراجع تقلید و علما چه گذشت؟
مراجع تقلید و علما در دیدار محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی بر لزوم رسیدگی مجلس به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی امروز به‌منظور دیدار با مراجع تقلید و علما و بررسی وضعیت استان به قم سفر کرد.

وی در ابتدای سفر خود میهمان حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت‌الله سیستانی بود و در ادامه با حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی و حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

احمد امیرآبادی فراهانی و حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، قالیباف را در این دیدارها همراهی کردند.

در دیدار مراجع عظام تقلید و علما با قالیباف چه گذشت؟

قالیباف با حضور در جامعه مدرسین، با آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، رییس شورای عالی حوزه های علمیه دیدار و گفت و گو کرد.

آیت الله حسینی بوشهری در این دیدار با تأکید بر اینکه اصلاح رویکرد مدیریتی کشور نیاز به ریل گذاری در مجلس دارد، بیان داشت: در سال های بعد از انقلاب نیاز داریم مسیر مدیریتی را بررسی کرده و نقاط قوت و ضعف آن را مشخص کنیم لذا باید به دردهای کلان کشور رسیدگی شود.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با بیان اینکه زمانی که جزئی نگری کنیم و از کلیات غافل بمانیم، مسائل جزئی نیز محقق نمی شود، نیاز به تحول در مسائل اداری و انقلاب در این حوزه را ضروری دانست و اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی  در برخی بخش ها نیز باید انقلاب می شد که نشد که یکی از آنها مسائل اداری و نظارت بر عملکردها است.

امام جمعه قم در پایان سخنان خود تقویت قانون مداری میان مردم و مسائل فرهنگی را از مسائل کلیدی دانست و خاطرنشان کرد: اولویت کاری ما در شرایط شیوع کرونا رسیدگی به مسائل درمانی کرونا است، همچنین تأکید می کنم نظارت مجلس بر دستگاه های فرهنگی و قانون گذاری در این حوزه می تواند بسیار مهم باشد.

 

در دیدار مراجع عظام تقلید و علما با قالیباف چه گذشت؟

اگر مردم کنار مسؤولان نباشند کاری از پیش نخواهد رفت

قالیباف در ادامه در بیت حضرت آیت الله علوی گرگانی حضور یافت و حضرت آیت الله علوی گرگانی در این دیدار مسأله فرهنگ جامعه را بسیار مهم خواند و تصریح کرد که اگر فرهنگ جامعه ای از دست برود، سبب فاصله گرفتن مردم از مسؤولان می شود که بالاترین عذاب است.

وی بر ضرورت حضور مسؤولان میان مردم تأکید کرد و بیان داشت که کار باید به دست مردم پیش برود، از این رو اگر آنها کنار مسؤولان نباشند کاری از پیش نخواهد رفت.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با تأکید بر رسیدگی نمایندگان به مسائل اقتصادی و معیشتی مردم اظهار داشت که وقتی خبردار شدم افراد لایقی در رأس کار آمده اند خوشحال شدم و اکنون انتظار داریم هرچه زودتر آثار و برکات این حضور را ببینیم.

 

در دیدار مراجع عظام تقلید و علما با قالیباف چه گذشت؟

مجلس قانونی برای برداشتن دیرکرد بانک ها تصویب کند

حضرت آیت الله نوری همدانی نیز در دیدار قالیباف حضور مسؤولان میان مردم را سبب دلگرمی آنها توصیف کرد و کنترل و مهار گرانی های کالای ضروری را وظیفه اصلی نمایندگان مجلس دانست.

وی در بخش دیگر از سخنان خود با انتقاد از اخذ دیرکرد در بانک های کشور، تصریح کرد که اخذ دیرکرد نوعی ربا بوده و حرام است، از این رو مجلس باید قانونی برای برداشتن دیرکرد تصویب و بر اجرایی شدن آن نظارت کند.

 

در دیدار قالیباف با مراجع تقلید و علما چه گذشت؟

وحدت سران قوا سبب خشم دشمنان نظام اسلامی شده است

زیارت بارگاه منور حضرت معصومه(س) و دیدار با آیت الله سید محمد سعیدی تولیت حرم کریمه اهل بیت(ع) از دیگر برنامه های رییس مجلس شورای اسلامی بود.

آیت الله سعیدی در این دیدار وحدت و همدلی سران دولت، مجلس و قوه قضائیه را نعمت بزرگ خداوند در این دوره دانست و گفت: دشمن از اینکه سران قوا با هم همفکر و متحد هستند ناراحت است.

امام جمعه قم همچنین با اشاره به لزوم مدیریت هماهنگ امور کشور در شرایط کنونی، تصریح کرد: امروز همانطور که رهبر معظم انقلاب هم تأکید دارند رفع مشکلات معیشت مردم از مهمترین مسائل است و باید از هماهنگی قوای سه گانه برای رفع دغدغه‌های معیشتی مردم استفاده کرد.

در دیدار قالیباف با مراجع تقلید و علما چه گذشت؟

قالیباف در ادامه دیدارهای خود با حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید دیدار و گفت و گو کرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در این دیدار با تأکید بر این که مجلس شورای اسلامی در قبال همه اقشار مردم و نهادها مسؤولیت دارد، گفت: مجلس در وضع قوانین باید به همه ابعاد و جنبه های مادی و معنوی اهتمام داشته باشد.

این مرجع تقلید رانت خواری، قاچاق و بی انصافی برخی تجار را از معضلات افتصادی کشور ذکر کرد و افزود: مجلس شورای اسلامی برای حل این معضلات باید به سراغ علت ها برود.

وی با توصیه به مسؤولان در خدمت رسانی هرچه بیشتر به مردم، قانون گذاری و نظارت را از اهم مسؤولیت های مجلس شورای اسلامی دانست و تصریح کرد: باید با تشکیل کارگروه، راهکارهایی ارائه شود تا مردم دچار مشکلات عدیده اقتصادی نباشند.

در دیدار قالیباف با مراجع تقلید و علما چه گذشت؟

حضرت آیت الله سبحانی نیز در دیدار رییس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه امر فرزند آوری در مملکت خیلی مهم است گفت: با این وضع ممکن است در ۳۰ سال آینده میانگین جمعیت ۷۵ ساله شود.

وی با اشاره به اهمیت افزایش جمعیت کشور بیان کرد: در حالی که مملکت باید جوان باشد تا در میدان کار و تولید حاضر شوند و این موضوع صرفا با قانون درست نمی‌شود.

در دیدار قالیباف با مراجع تقلید و علما چه گذشت؟

قالیباف در ادامه دیدارها و برنامه های خود در سفر به قم با حضرت آیت الله صافی گلپایگانی دیدار و گفت و گو کرد.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در این دیدار گفت: بنده بسیار نگران وضعیت اقتصادی و مشکلات مردم هستم؛ مردم نجیب و شریف کشور ما مستحقّ این وضعیت نیستند.

این مرجع تقلید با اشاره به گرانی سرسام آور و مشکلات زیادی که برای مردم پیش آمده است فرمودند: گرانی برای مردم طاقت فرسا شده و تحمل آن برای مردم عزیزمان بسیار سخت و مشکل شده است.

در دیدار قالیباف با مراجع تقلید و علما چه گذشت؟

حضرت آیت الله جوادی آملی نیز در دیدار قالیباف ابراز داشت: این قوای سه گانه مجریه، مقننه و قضاییه کاملا برگرفته از قوای سه گانه درونی خود انسان است؛ انسان در درون خود سه قوه اندیشه، انگیزه و نفس لوامه دارد و این سه قوه تحت سایه رهبری یک رهبر یعنی روح انسان و انسانیت اوعمل می کنند لذا فرمودند خود را بشناس تا تفکیک قوا را درک کنی و سپس کشور را اداره کن و بدانید همه این قوا برای یک پیکرند، آنگاه هر قوه، دیگر قوا را از خود می دانند و خود را با او هماهنگ می کند و از اختلاف پرهیز می کند.

وی با اشاره به لزوم هماهنگی میان قوای سه گانه کشور خاطرنشان کرد: اکنون این هماهنگی میان قوای سه گانه کشور وجود دارد ولذا هیچ بهانه ای برای عدم رفع مشکلات کشور وجود ندارد./927/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
سلام خدا شما رو به خانواده هاتون ببخشه برادرهای بزگوار و اندیشمند خبرنگارای قم و رسا
3
0
بیدل
Iran, Islamic Republic of
۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
کاری که بورس با مردم کرد دقیقا قصه همین بحثه!
1
0