۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۶۹۳۰۵۲
اندیشمندان هندی در جشن هفته وحدت عنوان کردند:

عظمت و ابهت امروز جهان اسلام مدیون امام خمینی است

عظمت و ابهت امروز جهان اسلام مدیون امام خمینی است
روحانیون شهر جونپور ایالت اتراپرادیش هندوستان در جشن هفته وحدت که با حضور افاضل منطقه برگزار شد، گفتند: عظمت و ابهت امروز جهان اسلام مدیون رشادت های امام خمینی(ره) است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، جشن هفته وحدت با همت حوزه علمیه امام جعفر صادق علیه السلام و با حضور اساتید، افاضل، طلاب، شخصیت ها و عموم مردم منطقه، روز گذشته در سالن اجتماعات حوزه علمیه امام جعفر صادق علیه السلام در شهر جونپور ایالت اتراپرادیش هندوستان برگزار شد.

این مراسم که با ریاست حجت الاسلام رضا عباس برگزار شد، با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم توسط قاری محترم محمد کیف آغاز و سپس قاصد حسین سروده های خود را تقدیم حضار جلسه کرد و پس از آن سخنرانان به اهمیت هفته وحدت و اتحاد اسلامی در جهان کنونی پرداختند.

حجت الاسلام محمدتقی در سخنانی به بصیرت و بینش های انقلابی، سیاسی و الهی حضرت امام خمینی(ره) اشاره داشت و افزود: آن مردم مجاهد نظریه ها و ایدهای اسلامی را از بین ورقه های کتاب هایی که از چندین قرن پیش خاک می خوردند، بیرون آورد و به رخ جهانیان کشید طوری که امروز عظمت اسلام و مسلمانان در گوشه و کنار جهان بطور قابل توجهی دیده و شنیده می شود.

این روحانی هندی به اهداف برپایی هفته وحدت توسط امام راحل(ره) اشاره نمود و ابراز داشت: امام خمینی(ره) برای این که جهان اسلام از پیام های دین مبین اسلام بهرمند گردد، همه در سکوی واحد جمع شوند و پشت دشمن از اتحاد اسلامی به لرزه درآید، صدای اتحاد اسلامی را سرداد.

حجت الاسلام محمد تقی مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای را جانشین برحق امام خمینی(ره) دانست و تصریح کرد: مقام معظم رهبری پس از رحلت امام بزرگوار(ره) راه ایشان را پیش گرفتند و پرچم اتحاد اسلامی را بدست گرفته ملت های مسلمان جهان را زیر این پرچم جمع کردند.

وی افزود: اتحاد اسلامی قدرتی است که دشمنان اسلام همواره از آن هراس داشته اند و برای اختلاف افکنی بین مسلمانان تلاش های مداوم داشته اند، قرآن کریم نیز بر این اتحاد همواره تاکید کرده است.

حجت الاسلام کاظم مهدوی گهوسوی در سخنان خود به اهمیت برگزاری مراسم هفته وحدت پرداخت و گفت: اتحاد اسلامی گمشده جهان اسلام بود که امام خمینی(ره) آنرا یافتند، البته در قرآن کریم و احادیث فریقین نیز به اتحاد اسلامی تاکید زیادی شده است.

مولانا سید سیف عابدی در آخر این مراسم از حاضرین جلسه تقدیر و تشکر کرد./988/

ارسال نظرات