۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۶۹۳۰۵۷
نماینده ولی فقیه در همدان:

رفتار شهرداری با مردم و مسؤولان یکسان باشد

رفتار شهرداری با مردم و مسؤولان یکسان باشد
همدان ـ حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: از شورای شهر و شهرداری می‌خواهیم همانگونه که با مردم عادی رفتار می‌کنند، با مسؤولان و نهادهای دولتی نیز رفتار کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی امروز در مراسم تکریم و معارفه شهردار همدان با تقدیر از اقدامات عباس صوفی شهردار سابق همدان، اظهار داشت: نکات مثبت و فعالیت خوبی در دوره قبلی مدیریت شهری رخ داد که البته نواقصی نیز در این بین وجود داشت، اما امروز مهم آن است که به مجموعه فعلی شهرداری برای پیشبرد بهتر اهداف کمک شود.

وی افزود: یکی از نقاط مثبت در مجموعه سابق شهرداری، توجه به حاشیه شهر بود که امیدواریم در دوره جدید نیز این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه باید از شورای شهر که با روحیه جهادی و انقلابی، شهردار جدید را انتخاب کردند تشکر کرد، گفت: امروز همه ما به این انتخاب احترام می‌گذاریم و برای موفقیت شهردار جدید آرزوی موفقیت داریم و انتظار می‌رود تا مسیر خدمت رسانی را با قدرت و قوت ادامه دهند.

وی با تاکید بر اینکه امروز زمان خدمت رسانی به مردم است، خاطر نشان کرد: هرکس برای مردم کار می‌کند و به دنبال میز و قدرت نیست، امروز زمان ورود در عرصه و کمک به مسئولان است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه در انجام کارها، اختلاف سلیقه یک امر طبیعی است و همه همانند هم فکر نمی‌کنند، گفت: باید مراقب باشیم که این اختلاف سلایق، برای پیشرفت در کارها باشد نه معطل شدن کار و لذا همه با هم کمک کنیم تا کارهای بر زمین مانده به ثمر برسد.

وی، توجه به مسائل و ضوابط شهرسازی را از موضوعات مهم در مدیریت شهری خواند و یادآور شد: در بحث شهرسازی اسلامی، ضوابطی وجود دارد که باید به آن توجه شد و باید از یک جا این کار آغاز شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه در برخورد با مردم، رعایت اخلاق و حفظ حرمت ارباب رجوع در ادارات از موضوعات بسیار مهم است، مطرح کرد: غالب مردم با شهرداری دارای ارتباط هستند، بنابراین، مجموعه مدیریت شهری می‌تواند در رضایت‌مندی جامعه  بسیار موثر باشد.

وی مبارزه با فساد و شفافیت در قراردادها و پروژه‌ها را از نکات اساسی دیگر در شهرداری عنوان کرد و اظهار داشت: از دیگر وظایف مهم شهرداری حمایت از سرمایه گذاران است.

امام جمعه همدان تصریح کرد: البته این به معنای عدم کارشناسی نیست، اما نباید به نحوی عمل کرد که فرد سرمایه گذار از همدان برود و در منطقه دیگری اقدام به فعالیت کند.

وی، خواستار مبارزه با ویژه‌خواری و رانت خواری شد و گفت: از شورای شهر و شهرداری می‌خواهیم همانگونه که با مردم عادی رفتار می‌کنند، با مسئولان و نهادهای دولتی نیز رفتار کنند. 

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: اگر قرار است قانونی اجرا شود، باید برای همه به صورت یکسان و یک شکل اجرا شود و لذا برخورد عدالت آمیز بین مردم و نهادها خواسته به حق از شهرداری است.

وی با تاکید بر اینکه آنچه ماندگار است خدمت به مردم و اخلاص در کارها است، مطرح کرد: امروز زمان آن است تا شهردار جدید همدان، فرصت به وجود آمده را مغتنم بشمارد و از آن برای خدمت بیشتر به مردم استفاده کند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه امیدواریم انتصاب‌ها و عزل و نصب‌ها، قانون محور باشد، یادآور شد: چقدر جامعه زیباتر خواهد بود که رفتارها مبتنی بر قانون باشد و آنچه را که می‌گوییم، در پس پرده‌ها نیز عمل کنیم./د101/

ارسال نظرات