۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۶۹۳۰۷۷
منابع سوری فاش کردند؛

رعب و وحشت شدید نظامیان آمریکایی و انگلیسی در پایگاه التنف

رعب و وحشت شدید نظامیان آمریکایی و انگلیسی در پایگاه التنف
منابع قبیله ای سوری از رعب و وحشت شدید نظامیان آمریکایی و انگلیسی در پایگاه التنف به دنبال حمله شب گذشته به این پایگاه خبر دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، منابع سوری به جزییات جدیدی از حمله شب گذشته به پایگاه التنف که نیروهای آمریکا و انگلیسی و تروریستهای وابسته به آنها در آن حضور دارند، اشاره کردند.

این منابع به المیادین اعلام کردند: پس از حمله شب گذشته به پایگاه آمریکایی التنف در سوریه، رعب و وحشت شدیدی بر نظامیان آمریکایی و انگلیسی در این پایگاه حکمفرما شده است.

از سوی دیگر منابع عشایری به المیادین گفتند که تروریستهای موسوم به مغاویر الثوره به دنبال حمله به پایگاه التنف به حال آماده باش درآمده اند.

این منابع تاکید کردند: شعله های آتش در منطقه التنف با وجود گذشت چند ساعت از حمله همچنان زبانه می کشد و از مسافت چندکیلومتری به وضوح قابل مشاهد است.

این در حالی است که قبلاً هم شبکه المیادین گزارش داده بود: پایگاه آمریکایی التنف با پنج پهپاد هدف حمله قرار گرفته است.در این حمله، خوابگاه نظامیان و پادگان‌های نظامی هدف قرار گرفته‌اند و حمله منجر به ویرانی گسترده و آتش‌سوزی شده است.

ساعاتی پس از این حمله، مقامات آمریکایی وقوع آن را تایید کرده اما از تلفات احتمالی سخنی نگفتند.

بیل اوربان، سخنگوی «سنتکام»، تایید کرده بود که پایگاه التنف مورد هجوم هماهنگ و برنامه‌ریزی‌شده قرار گرفت.

او مدعی شده بود: نیروهای آمریکایی موجود در این پایگاه هیچ آسیبی ندیدند و ما در حال تماس با متحدان درباره تلفات احتمالی در میان نیروهایشان هستیم. آمریکا در زمان و مکان مناسب به این حمله پاسخ خواهد داد.

رسانه‌های داخلی سوریه هم گزارش داده بودند که پایگاه التنف محل استقرار نیروهای آمریکایی مورد حمله قرار گرفته و صدای چندین انفجار از این پایگاه به گوش رسیده است.

یاد اوری می شود که در پایگاه غیرقانونی التنف حدود ۹۰۰ نظامی آمریکایی به همراه تروریستهای وابسته به واشنگتن حضور دارند. این پایگاه با ۲۰ مایل مربع مساحت، در خاک سوریه و در کنار مرز اردن و با فاصله نه چندان زیادی از مرز عراق واقع است و به همین جهت از موقعیت استراتژیک مهمی برخوردار است.پایگاه التنف میزبان حدود ۹۰۰ نظامی آمریکایی است. این پایگاه با ۲۰ مایل مربع مساحت، در خاک سوریه و در کنار مرز اردن و با فاصله نه چندان زیادی از مرز عراق واقع است و به همین جهت از موقعیت استراتژیک مهمی برخوردار است. پایگاه نظامی التنف در سال ۲۰۱۶ توسط آمریکا ایجاد شد. تروریستهای وابسته به واشنگتن هم در این پایگاه حضور دارند. منابع سوری بارها اعلام کردند که نظامیان آمریکایی با بالگرد سرکرده های داعش را از مناطق تحت کنترل شبه نظامیان قسد وابسته به واشنگتن به این پایگاه منتقل کرده است./۹۸۸/

منبع: مھر

ارسال نظرات