۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۶۹۳۱۲۹
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت برخورد با عوامل اصلی اخلال در بازار سکه و ارز

ضرورت برخورد با عوامل اصلی اخلال در بازار سکه و ارز
مازندران - امام جمعه ساری با بیان اینکه در مساله اخلال در ارز باید مجرمان اصلی محاکمه شوند، گفت: دستگاه های نظارتی باید نسبت به این تخلفات تحرک بیشتری از خود نشان دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های نماز جمعه مرکز استان با گرامیداشت ولادت پیامبر گرامی اسلام و امام جعفرصادق(ع)، احداث مسجد در قبا را نخستین اقدام دینی پیامبر گرامی اسلام پس از ورود به مدینه عنوان کرد و گفت: این مسأله نشان دهنده اهمیت مسائل دینی، مذهبی و معنوی نزد پیامبر اسلام است.

وی با بیان این که توجه و تقویت اماکن دینی و مذهبی در جامعه امری ضروری است، خاطرنشان کرد: خیران جامعه باید در خصوص تقویت این اماکن بیشتر تلاش کنند.

امام جمعه ساری با اشاره به این که شخصیت و هویت دینی، مذهبی، فرهنگی و اعتقادی ما با تلاش ها و زحمات پیامبر گرامی اسلام و امام صادق(ع) شکل گرفته است، افزود: پیامبر گرامی اسلام اسوه اخلاق حسنه و الگوی اخلاق انسانی بودند.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود به اهمیت جایگاه ورزش در جامعه اشاره کرد و با اشاره افتخار آفرینی های ورزشکاران ما در مجامع بین المللی، تصریح کرد: ورزش یکی از بهترین فرصت ها و بسترهای مناسب برای سلامت جسمی و اخلاقی جوانان و دور ماندن آنها از آسیب های گوناگون اجتماعی است.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی همچنین به روز آمار و برنامه ریزی اشاره کرد و گفت: آمار و برنامه ریزی در همه تصمیم گیری ها دارای اهمیت راهبردی است و اگر آمار و اطلاعات درستی نداشته باشیم همه برنامه ریزی ها و تصمیم گیری های ما ناقص و غلط خواهد بود.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود به طرح ممنوعیت لوازم خانگی خارجی به کشور اشاره کرد و افزود: متأسفانه کشور کره بازیگر شیطنت آمریکایی ها علیه ملت ایران است و هفت میلیارد دلار از پول نفت ایران را به بهانه تحریم های آمریکا بلوکه کرده است.

وی با بیان این که ممنوعیت ورود لوازم خانگی کره تصمیم صحیحی بود، بیان داشت: اما این تصمیم نباید موجب سوء استفاده تولید کنندگان داخلی در بالا بردن قیمت و همچنین پایین آوردن کیفیت تولیدات داخلی شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به محکومیت برخی از اخلال گران اقتصادی کشور از سوی دستگاه قضا اشاره کرد و افزود: این افراد در سطوح پایین قرار دارند و باید کسانی که 18 میلیارد دلار ارز را در صرافی های مورد نظر خود توزیع و 60 تن طلا را وارد بازار کردند پیگیری و محکوم شوند.

امام جمعه ساری با تأکید براین که باید مجرمان اصلی محاکمه شوند، خاطرنشان کرد: دستگاه های نظارتی باید نسبت به این تخلفات تحرک بیشتری از خود نشان دهند و مراقب این گونه اقدامات باشند./950/

ارسال نظرات