۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۶۹۳۱۵۶
امام جمعه کرج:

جهان امروز نیاز به بررسی سیره رسول اکرم دارد

جهان امروز نیاز به بررسی سیره رسول اکرم دارد
البرز - نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: جهان امروز نیاز به بررسی سیره رسول اکرم (ص) در چگونگی دستیابی هرچه بیشتر به وحدت امت اسلامی دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا در البرز، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی درخطبه های نماز جمعه این هفته کرج افزود:  امروز دشمنان با ترفند های مختلف به دنبال محقق نشدن وحدت اسلامی هستند.

وی ادامه داد: ضرورت دارد تا سیره و رفتار پیغمبر (ص) بررسی و  دستورالعمل ها دراین زمینه اجرایی، بازخوانی و عمل شود و باید برای از بین رفتن فتنه در عالم تلاش داشت؛ این همان مسیری است که امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب همواره برآن  تاکید داشته اند.

نماینده ولی فقیه در استان البرزاضافه کرد: اگر برخی حاکمان  دست نشانده اجازه بدهند این امر محقق می شود چرا که  امروز مشکل  از ناحیه برخی دولت ها است و گرنه  ملت ها با هم در ارتباط هستند.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به برخی از ویژگی های پیامبر اکرم (ص) از جمله ممانعت از پایمال شدن حق دیگران بیان داشت: برخی از مسلمانان این سیره فاصله گرفته اند و باید در این زمینه اقدامات بیشتری داشت.

وی افزود: الگوی جامعه اسلامی رسول اکرم (ص) است، بنابراین باید سیره آن حضرت در رفتار سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی مد نظر قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز ادامه داد: همه انبیاء (ع)  براساس روایات قرآنی یکسان نیستند و برخی بر دیگری فضیلت دارند هرچه خیر در عالم است از رسول نبی اکرم (ص) بوده و یک مورد از سیره نبی اکرم (ص) که کشورهای اسلامی باید مدنظر قرار دهند سیره سیاسی و تدابیر آن حضرت در تامین حکومت، تحکیم، نشرو توسعه اسلام است.

وی افزود: ایجاد وحدت، انسجام اجتماعی و برقراری امنیت براساس فضای وحدت و رحمت  بین مسامانان ضروری است و  با مطالعه وضعیت سیاسی زمان رسول اکرم (ص) می توان به معجزه بودن این عمل پیامبر (ص)  پی برد.

آیت الله حسینی همدانی یادآورشد: ساخت مسجد قبا و  مسجد نبی اکرم (ص) این پیام را داشت که اگر شرایط مناسب شد باید  تشکیل حکومت دینی د داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که دین را از سیاست جدا می دانند چیزی از حکومت نفهمیده اند.

امام جمعه کرج با تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت با سعادت  امام صادق (ع)  گفت: در روایات آمده  است که این امام بزرگوار فرمودند که گرانی قیمت ها اخلاق و رفتار مردم را بد می کند و امانتداری را از بین می برد؛ گرانی که می آید  برای  مسلمانان فشار و سختی می آورد و برحق صبوری نمی شود.

امام جمعه کرج تاکید کرد: امید می رود با سرعت این موضوع  مهم مدنظر قرار گیرد چنانچه رهبر معظم انقلاب فرمودند رفع تحریم ها دست دشمنان و خنثی سازی آن دست ما است؛ بنابراین دولت باید اولویت کار خود این مهم را قرار دهد چنانچه در بیانات عنوان شده درعمل نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به  موضوع ترک  منطقه از سوی آمریکا  اضافه کرد:  خیال باطلی است که آمریکا منطقه را ترک  کند بلکه باید به این مهم توجه داشت که با روش جدید و نیروهای جدید وارد عمل شده است.

آیت الله حسینی همدانی گفت: عملیات انتحاری داعش در هفته گذشته و حمله افراد ناشناس در لبنان حکایت از این موضوع مهم دارد و بی ثباتی در منطقه بدون حضور آمریکا ترفند جدید دشمنان است.

وی با محکوم کردن کشتار شیعیان افغانستان افزود: فریاد همیشگی مرگ بر آمریکا را سرمی دهیم و دشمنان به دنبال آن هستند روسیه، چین و ایران  که در آرامش منطقه موثرهستند را مشغول دارند.

امام جمعه کرج در بخش دیگری از خطبه های این هفته خود به بحث مهم امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و گفت: علت نابودی جوامع، ترک این امر مهم است؛ اگرچه علما وظیفه بیشتری دارند ولی از وظایف عمومی به شمارمی رود.

وی اضافه کرد: هدف اصلی از ترویج امر به معروف و نهی از منکر ترویج و توسعه خوبی ها و از بین رفتن بدی ها است که باید روش های اجرای آن را نیز بلد باشیم.

امام جمعه کرج بیان داشت: گاهی از اوقات افراط و تفریط،  تسویه حساب شخصی و گروهی در این مسیر داریم.

وی  اظهارداشت: وقتی منکری صورت گرفت و اعتراض عمومی به آن شد و سپس دستگاه های مربوطه هم وارد عمل شدند باید  همه سکوت کنند تا نتیجه به آرامی حاصل شود.

وی افزود: باید در مورد مسایل عمومی هیچ مسامحه ، تخفیف تحت تاثیر فشارها صورت نگیرد و قاطعانه براساس قانون عمل شود چرا که گاهی گفته می شود خلاف بزرگی نبوده درصورتی که خطا در  حق مردم کم آن هم زیاد است.

امام جمعه کرج بیان داشت: اگر نسبت به احکام دینی تزلزل بوجود آمد نباید ساکت شد؛ برخی به دنبال شبهه انداختن به این امر هستند که باید آبروی مومن حفظ شود.

وی با اشاره به سخت گیری امیر مومنان (ع) در امور بیت المال  ادامه داد: حضرت علی (ع) خیلی سخت می گرفت برای اینکه زندان مسلمین از متخلفان و دست اندازان به بیت المال  پر نشود.

آیت الله حسینی همدانی افزود: برای سخت گیری ها دراین زمینه نباید ناراحت شد و کوتاهی هایی که  دراین زمینه بوده را ادامه داد چراکه جلوی ضرر بیشتر باید گرفت.

وی یاد آورشد: دراین شهر(کرج)  برخی از افراد بدون آنکه سرکار بروند حقوق می گیرند که یکی دوتا هم نیستند این آیا تخلف نیست نباید بگویم چون ناراحت می شوند.

امام جمعه کرج تاکید کرد: بنابراین این موضوع مهم حقوق گرفتن بدون سر کار رفتن باید در کوتاه ترین زمان ممکن بررسی شود که چه تعداد، چه حقوق هایی و از چه دستگاه هایی می گیرند.

وی افزود: بدتر ازاین ها خطاهایی است که انسانها از افرادی که انتظار ندارند می بینند  باید مراقبه شدید داشت که دراین ورطه نیفتاد مردم بلوغ پیدا کنند اگر شخصی خطا کرد ربطی به بقیه ندارد.

آیت الله حسینی همدانی گفت: تنبیه برای بیدار کردن است نه انتقام جویی، براساس رصدهایی که داشتم  کسانی در  چند روز اخیر بی انصافی را به حد اعلا رسانند که باید توبه کنند.

ارسال نظرات