۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۵
کد خبر: ۶۹۳۱۹۱
امام جمعه موقت کاشان:

اخلاق پیامبر اکرم افراد را به اسلام جذب کرد

اخلاق پیامبر اکرم افراد را به اسلام جذب کرد
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار اخلاق پیامبر را از معجزات حضرت دانست و گفت اخلاق پیامبر اکرم(ص) سبب جذب مردم به دین اسلام بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب جلسه تفسیر قرآن که در مسجد آیت الله رضوی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد در تفسیر آیه ششم سوره مبارکه حضرت ابراهیم، گفت: زندگی حضرت موسی قبل از بعثت و مبعوث شدن از قطعات جالب تاریخ انبیاء است.

وی افزود: تولد حضرت موسی و مخفی بودن ایشان و چگونگی رشد حضرت از جمله قطعات جالب زندگی حضرت موسی است که مطالعه این قطعه از تاریخ و زندگی حضرت موسی سرشاراز رمز و راز است.

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: یوم الله قطعه‌ای از آن زمانی است که خداوند نعمت‌های ویژه خود را شامل یک ملت، گروه، خانواده و یا یک فرد می‌کند و گاهی مشکلاتی درزندگی انسان‌ها وجود دارد که در یک لحظه و با عنایت خداوندحل و فصل می‌شود که چنین لحظه‌ای برای انسان یوم الله است و نباید فراموش شود.

وی افزود: یاد نعمت‌های خداوند یکی از مسائلی که در قرآن مکرر به آن اشاره شده است که خداوند به بنی اسرائیل، حضرت عیسی و مسلمانان مکرر یادآوری می‌کند و از آن‌ها می‌خواهد تا نعمت‌های خداوند را فراموش نکنند.

امام جمعه موقت کاشان گفت: امروز نیز نعمت‌های مهمی همچون وحدت و دوستی و برادری را نباید فراموش کرد، از این رو خداوند در قرآن چندین مرتبه به مسلمانان و گاهی به همه بندگان خود یادآوری کرده نعمت‌های او را فراموش نکنند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: اگر خداوند مکرراز بندگان خود می‌خواهد یاد نعمت‌های او باشند برای این است که یاد نعمت‌های خداوند سبب ایجاد انگیزه شکرگذاری و معرفت و محبت می‌شود.

وی با بیان اینکه شمارش همه نعمت‌های خداوند برای انسان غیر قابل شمارش است، افزود: امنیت و سلامتی و ایمان و خانواده صالح از جمله نعمت‌هایی است که حس شکرگذاری در انسان ایجاد می‌کند.

به گفته وی توجه به نعمت‌های خداوند حس صبر و استقامت در انسان ایجاد می‌کند، اما انسان‌ها به نعمت‌هایی که خداوند درعرصه‌های مختلف به او داده است توجهی ندارد.

امام جمعه موقت کاشان گفت: یکی از عواملی که درمسیرهدایت انسان تاثیرگذاراست و انسان را برای رسیدن به مقام عبودیت از ضلالت و گمراهی نجات می‌دهد توجه به نعمت‌های خداوند است.

حجت الاسلام اسلامی تبار توجه به نعمت‌های خداوند از سوی انسان را سبب افزایش صبر و تحمل و استقامت در برابر سختی‌ها و مشکلات دانست و اظهارداشت: همه نعمت و توفیقات عنایت خداوند به بندگانش است چرا که انسان در برابر خالق خود دست خالی است و قدرت خداوند همچون ذات او لایتناهی است.

وی یادآور شد: آزادی خرمشهر در دوران دفاع مقدس با وجود اینکه با طرح و برنامه‌های از پیش تعیین شده فرماندهان جنگ و ازخود گذشتگی رزمندگان اسلام بود، اما امام خمینی(ره) می‌فرماید خرمشهر را خدا آزاد کرد چرا که اگر اراده خدا نبود پیروزی و آزادی خرمشهر محقق نمی‌شد.

امام جمعه موقت کاشان اخلاق پیامبراکرم(ص) را ازمعجزات حضرت دانست و با اشاره به اینکه عامل مهم مدیریت پیامبراخلاق ایشان بود، ادامه داد: اخلاق پیامبر سبب جذب مردم به دین اسلام بود.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: اگرانسان نعمت‌ها را از خداوند بداند سبب خضوع و خشوع انسان خواهد شد و هیچگاه خود را برتر از دیگران نخواهد دانست و سبب غرور انسان نخواهد شد./۱۳۰۷/پ۲۱۰/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات