۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۶۹۳۱۹۲
آیت‌الله رئیسی در بازدید از بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی:

شخصیت شیخ صفی‌الدین و تاریخ صفویه باید به درستی به مردم معرفی شود

شخصیت شیخ صفی‌الدین و تاریخ صفویه باید به درستی به مردم معرفی شود
رییس جمهور غروب جمعه با حضور در مسجد تاریخی عالی قاپوی اردبیل، نماز مغرب و عشا را در این مسجد تاریخی اقامه کرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی پس از اقامه نماز، در بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی حضور یافت و با ذکر فاتحه به مقام بلند این عالم و عارف بزرگ اسلام ادای احترام کرد.

رییس جمهور همچنین ضمن بازدید از بخش‌های مختلف موزه و بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی بر اهمیت معرفی و شناخت درست شخصیت شیخ صفی‌الدین اردبیلی به عنوان عالم بزرگ اسلامی تاکید کرد.

آیت الله رئیسی در این بازدید، با تجلیل از شخصیت ارزشمند و برجسته شیخ صفی‌الدین اردبیلی گفت: این عالم بزرگ اسلام، در اتحاد ایران اسلامی و گسترش فرهنگ تشیع نقش برجسته‌ای داشته است.

وی با بیان اینکه شخصیت شیخ صفی‌الدین باید به درستی معرفی و شناخته شود، گفت: این عارف نامی، پایه‌گذار مکتبی بود که نتیجه آن شکوفایی فرهنگ، سیاست و اقتصاد در ایران در دوران صفوی شد و زمینه شکل‌گیری ایران قوی و منسجم مبتنی بر هویت دینی را فراهم آورد.

آیت الله رئیسی همچنین معماری بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی را نمونه فاخر هنر ایرانی- اسلامی توصیف کرد و گفت: وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، باید این اثر تاریخی ارزشمند را به جهانیان بشناساند و حضور گردشگران را در این مکان تاریخی تسهیل کند.

رییس جمهور پس از حضور در بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی، از چند فروشگاه صنایع دستی اردبیل دیدن کرد و با هنرمندان و فروشندگان از نزدیک گفتگو کرد. در این بازدید برخی هنرمندان صنایع دستی، پیشنهادهای خود را در زمینه معرفی و فروش آثار هنری با رییس جمهور مطرح کردند.

ارسال نظرات