۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۸
کد خبر: ۶۹۳۲۰۱

شبه‌ نظامیان ائتلاف سعودی از مأرب یمن فرار کردند

شبه‌ نظامیان ائتلاف سعودی از مأرب یمن فرار کردند
منابع داخلی در یمن از فرار فرماندهان و عناصر وابسته به حزب اخوانی «الاصلاح» از استان مأرب خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، گروه «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب-همسو با امارات) در نشست داخلی خود گفته است که شبه‌نظامیان حزب الاصلاح که شهر مأرب را تحت کنترل خود دارند، با افزایش حملات ارتش و کمیته‌ های مردمی یمن در حال فرار به سمت دیگر استان‌های مجاور هستند.

به نوشته وبگاه الخبر الیمنی، در نشست داخلی این گروه همچنین مطرح شده است که تعدادی از فرماندهان حزب الاصلاح نیز فرار را به قرار ترجیح داده و به استان «المهره» فرار کرده‌اند. این شبه‌ نظامیان همچنین تلاش دارند، پایگاه جدیدی برای خود در استان المهره ایجاد کرده و تمرکز فعالیت‌هایشان را در این استان قرار دهند.

شورای انتقالی جنوب در ادامه دولت منصور هادی را به عدم جدیت در برابر «حوثی‌ها» متهم کرده و گفته است که نیروهای دولت هادی مقابل آن‌ها به خواری و ذلت افتاده‌اند.

انتقاد شدید این گروه یمنی همسو با امارات از دولت مستعفی و حزب اخوانی الاصلاح، پس از آن صورت می‌گیرد که «عبدالخالق عبدالله» مشاور ولیعهد ابوظبی سه شنبه گذشته گفت: «اعتماد به دولت مستعفی و ارتش آن به حد صفر رسیده است. آنها شایسته حمایت سخاوتمندانه ائتلاف عربی نیستند. هر دقیقه و هر دلاری که برای دولت مستعفی هزینه می‌شود، ضرر است.»

نبرد آزادسازی استان مهم مأرب در شرق استان صنعاء از سال گذشته میلادی آغاز شده و بیشتر مناطق و شهرهای آن تحت کنترل نیروهای صنعاء درآمده است.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اخیرا از انجام عملیات موفق «ربیع النصر» (بهار پیروزی) در دو استان «مأرب» و «شبوه» و تحقق کلیه اهداف مورد نظر خبر داد.

ارسال نظرات