۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۶۹۳۲۶۲
امام جمعه شهرستان لار:

وحدت با دوری از تعصبات و تکیه بر مشترکات حاصل می شود

وحدت با دوری از تعصبات و تکیه بر مشترکات حاصل می شود
فارس ـ حجت الاسلام موسوی خرم گفت:‌ وحدت با دوری از تعصبات کور و تکیه بر مشترکات و البته در التزام عملی به آن معنای واقعی پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسا در فارس، حجت الاسلام سیدمختار موسوی خرم اظهار داشت: اصالت بخشی به موضوع وحدت باید به عنوان یک اصل مد نظر همه صاحبان فکر و اندیشه ، علما و دلسوزان در میان همه فرقه های مختلف مذهبی قرار گیرد.

وی گفت: یعنی اینکه مساله وحدت معیار و اصل اساسی در فرآیند مواجهه امت اسلام هنگام بروز اختلافات فقهی ، نظری و یا کلامی قرار گیرد و نباید اجازه داد که این گونه تفرق ها و تضارب افکار و اندیشه ها به ایجاد نزاع و درگیری های بیهوده منجر شود.

امام جمعه لار با بیان اینکه امت اسلامی ضربات سنگین و هزینه های هنگفتی از مسیر تفرقه و نزاع هایی که بیشتر دست ساخته و از راه فتنه انگیزی دشمان بوده متحمل شده اند ، بیان کرد: هنر ما مسلمانان امروزه آن است که از این تجربه تاریخی درس عبرت بگیریم و و بار دیگر از از سوراخ گزیده نشویم.

حجت الاسلام موسوی خرم اضافه کرد: خداوند در قرآن وعده پیروزی مسلمانان را داده اما تاکید کرده که راه تحقق آن در دوری از نزاع ها و درگیری های فرقه ای و تکیه بر مشترکات و همگرایی میان امت اسلامی شکل می گیرد.

امام جمعه لار گفت: دشمنان و دولت های استکباری همواره علیه دین اسلام موضع کینه ورزانه  داشته اند و با نشر اکاذیب و توهین به اسلام و خاندان پیامبر اکرم(ص) سعی در تفرقه افکنی میان مسمانان دارند و از این مسیر نیز به بسیاری از اهداف خود رسیده اند.

وی ادامه داد: دولت های اسلامی به ویژه در این برهه حساس کنونی نباید اجازه دهند، دشمنان اسلام با تفرقه افکنی، امت واحد اسلام  را به  تفرقه و دودستگی بیفکنند و به جان هم بیندازد و باید هوشیار بود که ضمن وجود اختلاف در حوزه های فکری، نظری و یا فقهی اما اصالت و اصل و مبنا را نیز وحدت قرار دهیم.

امام جمعه لار همچنن به موضوع پسا وحدتی و ضرورت پرداختن و تقویت به آن به صورت عمیق به ویژه در سطح شهرهای جنوبی فارس اشاره کرد و افزود: نشست های هم اندیشی، کرسی های آزاد اندیشی، بررسی جریان های مختلف فکری نیز از اموری است که می تواند در محیط های دانشگاهی ، حوزهای علمیه و مجامع علمی به آن پرداخت./د101/

ارسال نظرات