۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۶۹۳۴۰۱
مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور:

علما و روحانیون اصلی ترین تلاشگران عرصه وحدت در جهان اسلام هستند

علما و روحانیون اصلی ترین تلاشگران عرصه وحدت در جهان اسلام هستند
کرمانشاه ـ حجت الاسلام سیفایی گفت: علما و روحانیون براساس وظیفه ای که دین بر عهده آنها نهاده است، باید اصلی ترین تلاشگران عرصه وحدت در جهان اسلام باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام محمدتقی سیفایی امروز با ائمه جماعت اهل سنت شهرستان روانسر دیدار و گفت‌وگو کرد.

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: اولین کاری که رسول اکرم در علنی کردن رسالت خود انجام داد، بیان کردن جایگاه والای انسان ها و برابر بودن همه آنها بود.

حجت الاسلام سیفایی در ادامه گفت: تلاش پیامبر جلوگیری از تفرقه در بین مسلمین بود و بدین منظور همواره مسجد را به عنوان محلی برای رفع مشکلات مسلمان می دانستند و تلاششان این بود که این مکان در  این راستا تقویت شود.

این استاد حوزه علمیه در ادامه تصریح کرد: اگر نگاهی به اسناد دینی دو مذهب اهل سنت و اهل تشیع داشته باشیم مشترکات این دو مذاهب بسیار فراوان تر از اختلاف نظرات هستند و این مهم را خداوند متعال در قرآن اینگونه می فرمایند: «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا».

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: کرمانشاه با وجود مذاهب و ادیان مختلفی که دارد، بازهم شاهد یک برادری و همزیستی مسالمت آمیز  در آن هستیم که این مهم باعث شده است که این استان به عنوان استانی تقریبی در مقوله مذاهب در کشور شناخته شود.

حجت الاسلام سیفایی عنوان کرد: با این وجود نباید از توطئه های دشمنان وحدت جهان اسلام غافل باشیم و همواره نیازمند هوشیاری علمای اهل سنت و اهل تشیع هستیم.

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به دیدار روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی با علمای اهل سنت و اهل تشیع کشور، گفت: همانطوری که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند« وحدت اسلامی امر تاکتیکی نیست و بلکه وحدت، برادری و اخوت میان مسلمانان برگرفته از سیره پیامبر اکرم (ص) است».

وی ادامه داد: علما و روحانیون براساس وظیفه ای که دین بر عهده آنها نهاده است، باید اصلی ترین تلاشگران عرصه وحدت در جهان اسلام باشند و باید برای رسیدن به نیاز حیاتی اسلام از هیچ کوششی دریغ نورزند.

حجت الاسلام سیفایی اظهار داشت: امروز دشمنان با استفاده از شبکه های ماهواره ای و نیز فضای مجازی به دنبال توسعه افکار باطل گروه های تکفیری و سلفی هستند و با این کار ایجاد انشقاق در جهان اسلام را دنبال می کنند ولی با این وجود شهدایی همانند حاج قاسم سلیمانی و شهیدان جبهه مقاومت و نیز تدابیر حکیمانه رهبر معظم اسلامی تاکنون این نقشه های شیطانی را بی اثر کرده است./1400/پ۲۱۰/

ارسال نظرات