۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۱
کد خبر: ۶۹۳۴۴۳

پیچیدگی حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی

پیچیدگی حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در تشریح آخرین اقدامات پنتاگون درباره حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در التنف سوریه، این حمله را پیچیده و متعمدانه خواند.

به گزارش  خبرگزاری رسا، جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در اظهاراتی در کنفرانس خبری پنتاگون با اشاره به حمله اخیر صورت گرفته به پایگاه نظامیان آمریکایی در التنف سوریه، گفت: این حمله کاملا پیچیده و متعمدانه بوده است.

وی با تاکید بر اینکه پنتاگون همچنان در حال طی مسیر خود است، از نسبت دادن این حمله به گروه خاصی خودداری کرد.

کربی در اظهاراتی تکراری ضمن متهم کردن ایران در این حمله، مدعی شد: پیش از این نیز آمریکا در سوریه شاهد حملات مشابهی از سوی گروه‌های مسلح متحد با ایران بوده است.

یکی از مهمترین پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه یعنی «التنف» (جنوب شرق سوریه) چهارشنبه شب هدف حملات پهپادی قرار گرفت. این حمله را بسیاری به عنوان ضربه‌ای استراتژیک بر ادعای‌های شکست ناپذیری آمریکا در منطقه می‌دانند چرا که آمریکا از این پایگاه بسیار محافظت کرده و منطقه پرواز ممنوعی در اطراف آن ایجاد کرده بود.

«بیل اربن» سخنگوی فرماندهی نیروهای تروریستی ارتش آمریکا در منطقه موسوم به سازمان تروریستی سنتکام در اظهاراتی حمله شامگاه گذشته به پایگاه آمریکایی «التنف» در جنوب شرقی سوریه را تأیید و جزئیاتی درباره آن ارائه کرد.

این مقام آمریکایی مدعی شد: «پایگاه آمریکا به شکلی عمدی مورد حمله قرار گرفت، اما هیچ فرد آمریکایی در جریان این حمله کشته و مجروح نشد.»

او همچنین اعلام کرد تحقیقاتی از سوی آمریکا درباره احتمال مجروح شدن نیرو‌های دیگر آغاز شده است و افزود: «هواگرد‌های بدون سرنشین و آتش غیرمستقیم هر دو در این حمله استفاده شدند.»

پایگاه التنف یک پایگاه آمریکایی در استان حمص سوریه است که در ۲۴ کیلومتری غرب گذرگاه مرزی التنف در صحرای سوریه واقع شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات