۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۶۹۳۷۱۵
آیت الله حسینی بوشهری:

بازدارندگی نظامی نتیجه فعالیت های سازمان پدافند غیر عامل است

بازدارندگی نظامی نتیجه فعالیت های سازمان پدافند غیر عامل است
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پدافند غیر عامل را امری مهم ارزیابی کرد و آسیب شناسی، پیشگیری و پیش بینی را سه عنصر مهم این سازمان دانست.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله حسینی بوشهری، رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  در دیدار سردار جلالی، رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور، پدافند غیر عامل را امری مهم ارزیابی کرد و آسیب شناسی، پیشگیری و پیش بینی را سه عنصر مهم این سازمان دانست.

آیت الله حسینی بوشهری ضمن اشاره به اهمیت بحث پدافند غیر عامل افزود: انقلاب بخاطر عظمتی که دارد دشمنانی نیز پیدا کرده است و علت آن حرکتی است که انقلاب در دنیا ایجاد کرده و اهداف دشمنان را مورد هجوم قرار داده است.

وی ادامه داد: انقلاب ما ریشه در بعثت، غدیر و عاشورا دارد و دشمنان همان گونه که در مقابل پیامبر(صل الله علیه و آله) ایستادند و احساس کردند که دین نوپای اسلام را می توانند از میان بردارند، در مقابل این انقلاب نیز ایستادند اما به مدد الهی به هدف خود دست نیافتند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه ضمن اشاره به مسئله نفوذ افزود: کفار بعد از اینکه نتوانستند پیامبر(صل الله علیه و آله) را از میان بردارند، تنها راه مقابله با او را در نفوذ دیدند و با دست خیانت وارد اجتماع مسلمانان شدند و موریانه وار به درخت اسلام حمله کردند. پروژه نفوذ از زمان پیامبر گرانقدر اسلام(ص) تا عصر حاضر نیز ادامه یافته است و مطلب تازه ای نیست.

وی سه عنصر مهم در مجموعه پدافند غیر عامل کشور را آسیب شناسی، پیشگیری و پیش بینی ارزیابی کرد و افزود: امیرالمومنین(ع) در روایتی می فرماید:«المؤمنون هم الذین عرفوا ما أمامهم؛ مؤمنان كسانی هستند كه آینده خویش را می شناسند» که اشاره به اهمیت پیش بینی فعالیت های دشمنان دارد. البته خود دشمن نیز در امان نبوده و مثلا در مسئله حمله سایبری، آمریکا رتبه اول را دارد و بسیار مورد این دست از حملات واقع شده است.

امام جمعه قم بازدارندگی حاصل شده در عرصه نظامی را نشان از تلاش های خوب و بی وقفه سازمان پدافند غیر عامل خواند و خاطر نشان کرد: توده مردم و مسئولین باید بیشتر با ادبیات پدافند غیر عامل و اهمیت آن آشنا بشوند.

وی در پایان نسبت به  فضای مجازی ضمن تأکید بر لزوم جلوگیری از آسیب های این فضا، از بین رفتن هویت ملی و سست شدن بنیان خانواده را از جمله آنها توصیف کرد.

شایان ذکر است در ابتدای جلسه سردار جلالی، رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور، ضمن بیان تاریخچه تشکیل این سازمان، گزارشی از عملکرد سازمان پدافند غیر عامل در عرصه نظامی و غیر نظامی ارائه کرد و بازدارندگی در عرصه نظامی را حاصل تلاش های این سازمان دانست.

وی همجنین فعالیت در عرصه های غیر نظامی را اولویت جدید این سازمان معرفی کرد و بر تأکیدات مقام معظم رهبری در این رابطه اشاره کرد.

ارسال نظرات