۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۶۹۳۷۱۶

علامه حسن زاده الگویی بی نظیر برای طلاب جوان

علامه حسن زاده الگویی بی نظیر برای طلاب جوان
آیت الله استادی گفت: برخی طلاب و فضلای حوزه خیلی زود خود را از استاد و تحصیل بی نیاز می دانند، در حالی که این اشتباه است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا،  اربعین علامه حسن زاده آملی با حضور آیات علوی گرگانی و جوادی آملی، استاندار قم و جمع کثیری از طلاب و فضلای حوزه های علمیه و اقشار مختلف مردم از شهرهای قم و آمل با سخنرانی آیت الله استادی در مسجد اعظم حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد.

آیت الله رضا استادی با تاکید بر ضرورت اخلاص در عمل برای رسیدن به رشد و کمال اظهار کرد: شرط عمل اخلاص است، اگر علامه دهر بود اما اخلاص در کار نباشد، ثمری در بر نخواهد داشت.

استاد حوزه علمیه بااشاره به اینکه اگر تحصیل و تعلیم برای رضای خدا نباشد،فایده ای نخواهد داشت، عنوان کرد: یکی از عوامل بزرگی اخلاص است، اخلاص، عمل و انسان را بزرگ می کند.

وی با بیان اینکه باید عوامل بزرگی را از اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بیاموزیم، ابراز داشت: یکی از پایه های ترقی انسان، اخلاص است و هرکس به اندازه خودش باید اخلاص در عمل داشته باشد، هر چند عمل در دنیا کم باشد اما به جهت اخلاص در عمل در پیشگاه الهی بزرگ و باارزش خواهد بود.

آیت الله استادی با اشاره به اخلاص کم نظیر مرحوم علامه حسن زاده آملی و توجه ایشان به مسائل معنوی، بیان کرد: این بزرگداشت های زمینی صورتی ملکوتی دارد و کسی که در کار و عمل خویش اخلاص داشتهباشد، مراسم بزرگداشت او پیش از زمین، در ملکوت اعلی خواهد بود.

وی با بیان اینکه علامه حسن زاده آملی در تحصیل و تعلیم علوم مختلف دینی و حوزوی، بسیار پرتلاش بود، خاطرنشان کرد:  علامه حسن زاده سیزده سال در تهران شاگرد علماء برجسته بودند، سپس با مهاجرت به قم سال ها شاگرد علامه طباطبایی بودند و خود را بی نیاز از تحصیل و استاد نمی دیدند، برخی طلاب و فضلای حوزه خیلی زود خود را از استاد و تحصیل بی نیاز می دانند، در حالی که این اشتباه است و  علامه حسن زاده برای طلاب جوان الگویی بی نظیر است.

آیت الله استادی در پایان با اشاره به جایگاه برجسته علما و مراجع عظام تقلید، مجاهدت ایشان برای رشد و تعالی جامعه ایمانی را مورد توجه قرار داد و گفت: همه ما باید قدردان علمای بزرگ دینی باشیم و نباید کسی در سایه نقد، نسبت به ساحت علما جسارت و بی ادبی کند، وظیفه همگان احترام و دفاع از مقام مرجعیت و علماء اسلام است.

ارسال نظرات