۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۶۹۳۷۴۷
نماینده ولی فقیه در کاشان:

اقتصاد کشور نیازمند یک انقلاب جدی است

اقتصاد کشور نیازمند یک انقلاب جدی است
اصفهان - آیت الله سلیمانی گفت: اقتصاد کشور نیازمند یک انقلاب جدی برگرفته از روحیه انقلابی و جهادی و توجه به فرمایشات رهبری است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی امروز در خطبه‌های این هفته نمازجمعه که در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، با اشاره به سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم، گفت: ورود حضرت معصوم به قم منشأ آثار و برکات فراوانی نصیب جامعه بشری واسلامی به ویژه شیعه شده کرد.

وی افزود: شخصیت و ابعاد وجودی حضرت معصومه(س) را باید به عنوان یک الگو به ویژه برای بانوان معرفی کنیم و تأثیر حضور ایشان در قم و ایران اسلامی را تبیین کنیم.

بخش وسیعی از مشکلات ریشه در بی عدالتی دارد

آیت الله سلیمانی درادامه با اشاره به اینکه امروز بخش وسیعی از مشکلات، دشواری‌ها و نارسایی‌های کشور ریشه در بی عدالتی دارد، ادامه داد: نباید مانند کبک سردر زیر برف کرد و باورمان باشد صیاد ما را نخواهد دید.

وی ادامه داد: جامعه اسلامی ایران هنوز به عدالتی که مورد تایید انقلاب و امام عصر(عج) و امام امت است نرسیده است، چرا که رهبر معظم انقلاب در سال‌ها و ماه‌های اخیر مکرر اعلام کرده در اجرای عدالت نمره مطلوب نگرفته ایم.

حفره عظیم پیش روی دولت سیزدهم عدم وجود عدالت اجتماعی است

نماینده ولی فقیه درکاشان با بیان اینکه بار سنگینی که امروز بردوش دولت سیزدهم قرار داده شده است، اظهار داشت: امروز با وجود اینکه در درون دولت سیزدهم هماهنگی ارزشمندی برقرار است، اما حفره‌های عظیمی را در پیش رو دارد که یکی از آن‌ها عدم وجود عدالت اجتماعی است.

آیت الله سلیمانی با تأکید براینکه در جامعه عدالت برقرار نشده است و باید بررسی شود در چه زمینه‌هایی آسیب عدالت بیشتراست، یادآور شد: امروز در بخش عظیمی از جامعه علمی کشور آسیب عدالت وجود ندارد، اما با این وجود، عدالت علمی تا جایی که امکان پذیربوده محقق شده است.

به گفته وی ایران اسلامی در بخش عدالت بهداشت و درمان موفق بوده است و در بخش بهداشت درمان امروز کشور که عمل جراحی در سراوان دورترین نقطه کشور انجام می‌شود با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست و سیستم درمانی کشور نسبت به گذشته بسیار پیشرفته است.

عرصه اقتصاد کشور نیازمند یک انقلاب جدی است

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین بیشترین تبعیض و فساد را درعرصه اقتصاد کشوردانست و اظهار داشت: عرصه اقتصاد کشور نیازمند یک انقلاب جدی برگرفته ازروحیه انقلابی و جهادی و توجه به فرمایشات رهبرمعظم در این زمینه دارد.

آیت الله سلیمانی تصریح کرد: روحیه انقلابی و جهادی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور به معنای افزایش فروش نفت و گاز که وابسته به سیاست‌های جهانی و تعدادی عناصراستکباری و خارج اختیارات کشوراست نیست، بلکه بخش وسیعی ازاقتصاد کشورباید اقتصاد مردمی باشد.

به گفته وی برای تحقق وضعیت اقتصادی مردمی نیازمند اعتماد به مردم، به صحنه آوردن مردم، گره گشایی از کار مردم، حمایت از سرمایه‌های گذاران داخلی، حذف بروکراسی اداری و حمایت از سرمایه گذاران داخلی است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید براینکه کشوردربخش اقتصاد نمره مطلوبی ندارد، ابراز امیدواری کرد با یک نهضت عمومی تبعیض اقتصادی در جامعه ریشه کن شود تا اعتماد مردم به دولت سیزدهم روز به روز افزایش داشته باشد./۱۳۰۷/پ201/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات