۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۶۹۳۷۴۸
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد عنوان کرد؛

تعیین مدیران صالح و کارآمد، نخستین شاخص نظام سازی اسلامی

تعیین مدیران صالح و کارآمد، نخستین شاخص نظام سازی اسلامی
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه باید همگان در مسیر نظام سازی و دولت سازی اسلامی گام برداریم، گفت: نخستین شاخص نظام سازی اسلامی، تعیین مدیران صالح و کارآمد است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران بر لزوم توجه دولت سیزدهم، مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه به اسناد بالادستی تأکید کرد و گفت: قانون اساسی مهمترین سند حکمرانی برای نظام اسلامی است و باید مدیران ارشد، میانی و خرد بدان اشراف علمی داشته و بندهای آن را نقشه راه خود قرار دهند.

وی با اشاره به اصل 43 قانون اساسی در تامین نظام اقتصادی و امور مالی کشور تصریح کرد: در این اصل برای‏ تأمین‏ استقلال‏ اقتصادی‏ جامعه‏ و ریشه‏ کن‏ کردن‏ فقر و محرومیت‏ و برآوردن‏ نیازهای‏ انسان‏ در جریان‏ رشد، با حفظ آزادی‏ او توجه شده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد بیان کرد: در ذیل این قانون به تأمین‏ نیازهای‏ اساسی از جمله مسکن‏، خوراک‏، پوشاک‏، بهداشت‏، درمان‏، آموزش‏ و پرورش‏ و امکانات‏ لازم‏ برای‏ تشکیل‏ خانواده‏ برای‏ همه‏ تاکید شده است.

وی با بیان اینکه باید این اصل به عنوان یک تابلو مقابل دیدگاه مسئولان قرار بگیرد، گقت: امروز دولت به عنوان متصدی و کارفرمای بزرگ امور اقتصادی کشور تبدیل شده و این امر خلاف صریح قانون اساسی است و تمام بودجه های عمومی کشور برای پاسخ به هزینه های دولت خرج می شود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه در آستانه تدوین بودجه سال آینده هستیم، افزود: مردم خواهان این هستند که امور اداری کشور ارزان تر اداره شود و مردم به دولت اجازه نخواهند داد که امور کشور پر هزینه و گران اداره شود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد اظهار کرد: خوشبختانه رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه در تدوین و ابلاغ این بودجه در سال آینده بدین نکات توجه دارند و باید نمایندگان مجلس همکاری لازم در جهت کاهش هزینه های امور کشور را با دولت سیزدهم داشته باشند.

آموزش و پرورش به نشاط و شادابی دانش آموزان توجه کند

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره توصیه های رهبری به دانش آموزان گفت: همواره دانش آموزان به تحصیل، تهذیب نفس و تربیت بدنی توجه داشته باشند، تا اینکه برای فردای کشور مدیر خردمند و دانش آموخته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با اشاره به تعطیلی مدارس در دوران کرونا، افزود: به همت کادر آموزشی، معلمان و مادران تحصیل در دوران کرونا تعطیل نشد و این امر جای تقدیر و تشکر از مسؤولان و خانواده ها دارد.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: آموزش و پرورش ضمن تلاش برای جبران ضعف های آموزشی، برای نشاط و شادابی و ورزش ‏ دانش آموزان کوشش کند.

اصل شایسته سالاری در تعیین مدیران در دستور کار قرار گیرد

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامه امام علی به مالک اشتر گفت: حضرت علی(ع) زمانی برای مناطق مختلف اسلام، استاندار تعیین می‌کند که معاویه به ایجاد ناامنی در آن مناطق رو آورده بود، امروز نیز استکبار جهانی با ایجاد و تجهیز گروه های تروریستی درصدد ایجاد ناامنی در دنیا است تا اینکه به منافع نامشروع خود دست یابد.

وی با بیان اینکه امیرالمومنین مالک اشتر را زمانی بر استانداری مصر انتخاب کرد که محمد بن ابوبکر استاندار سابق مصر بود، خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) در نامه‌ای به استاندار سابق می‌فرماید که شما از جایگاه ویژه‌ای برای من برخوردار هستید، اما شرایط به گونه ای است که باید مالک اشتر استاندار مصر قرار گیرد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه پیام این نامه شایسته سالاری انتخاب مسؤولان است، افزود: باید در سطح کلان، میانی و خرد مدیران و مسؤولان شایسته و کارآمد انتخاب شوند.

وی جایگاه مردم در اندیشه سیاسی امیرالمومنین را بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: حضرت علی به مردم توصیه کردند که به فرامین مالک اشتر گوش فرا دهند زیرا که در کنار آن به آرامش و امنیت دست می یابید و در تصمیم های مالک اشتر سستی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مدیران در نظام اسلامی باید از بالاترین سطح انگیزه اراده برای خدمت به مردم برخوردار باشند، ابراز داشت: در نامه حمکرانی امیرالمؤمنین به اصول و مبانی نظام سازی و دولت سازی اسلامی اشاره شده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد بیان کرد: طبق آیات قرآن کریم انبیای الهی برای ساختن جامعه و مبتنی بر عدالت مبعوث و در این مسیر گام برداشته اند.

وی با اشاره به مخالفت خوارج با حکومت حضرت علی(ع) اظهار کرد: امیرالمؤمنین در پاسخ به گروه خوارج فرمودند که جامعه نیاز به رهبر دارد، چه رهبر عادل و چه فاسد باشد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه باید ما نیز در مسیر حمایت از ولی فقیه عادل و رهبر معظم انقلاب گام برداریم، گفت: اگر برخلاف مسیر حمایت از ولی فقیه حرکت کنیم، رهبران و مدیران جامعه ما را دیگران و بیگانگان انتخاب خواهند کرد و فرهنگ، آداب و رسوم اصیل اسلامی ما را در جهت رسیدن به منافع نامشروع خود مصادره خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با بیان اینکه باید همگان در مسیر نظام سازی و دولت سازی اسلامی گام برداریم، افزود: نخستین شاخص نظام سازی اسلامی، تعیین مدیران صالح و کارآمد است که باید مسؤولان دولت اسلامی در چارچوپ پیاده سازی قوانین اسلامی قدم بردارند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
هادوی
Iran, Islamic Republic of
۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
آیت الله رئیسی استاندار شایسته و کارآمد برای شهر قم انتخاب کند
1
0