۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۶۹۳۸۳۸

ثبت نام «حدیث خوانی» تمدید شد

ثبت نام «حدیث خوانی» تمدید شد
قرائت، ترجمه و شرح حدیث با عنوان «حدیث خوانی» به طور مجازی و رایگان برگزار شده و در پایان گواهی‌نامه از دانشگاه قرآن و حدیث اعطا می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، قرائت، ترجمه و شرح حدیث با عنوان «حدیث خوانی» به طور مجازی و رایگان برگزار شده و در پایان گواهی‌نامه از دانشگاه قرآن و حدیث اعطا می‌شود.

مهلت ثبت نام در این دوره تا ۱۵آبان ماه تمدید شده و علاقه مندان می توان از اینجا ثبت نام کنند.

در توضیح این دوره آمده است:

در برخورد با هر متنی، دو هدف اساسی دنبال می‌شود: نخست قرائت متن و سپس درک مقصود نویسنده. در مطالعۀ کتب کهن، به ویژه اگر زبان متون، زبانِ عربی؛ و کتب، کتب دینی مانند قرآن و روایات باشد؛ در مرحلۀ نخست، لازم است که متن را به درستی بخوانیم و در مرحلۀ دوم برای درک معنای آن کوشش کنیم. به دیگر سخن، هدف اصلی متن‌خوانی تنها قرائت صحیح متن نیست، بلکه مهم، رسیدن به مقصود گوینده و فهم دیدگاه‌های اوست. بنابر این «صحت قرائت» ابزاری برای رسیدن به «فهم صحیح» است.

لذا آموزش‌های آزاد دانشگاه قرآن و حدیث، با درک ضرورت ایجاد مهارت قرائت صحیح متون دینی، به ویژه روایات، دوره «حدیث‌خوانی (قرائت، ترجمه و شرح حدیث)» را به شیوه الکترونیکی و به صورت رایگان و با اعطای گواهینامه شرکت در دوره، برای دانشجویان و عموم علاقمندان برگزار می‌کند.

ثبت نام «حدیث خوانی» تمدید شد

ارسال نظرات