۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۶۹۳۸۴۲
استاد حوزه علمیه مازندران:

یوم الله ۱۳ آبان؛ نماد استقلال خواهی ملت ایران

یوم الله ۱۳ آبان؛ نماد استقلال خواهی ملت ایران
مازندران - حجت الاسلام بابائیان بابیان اینکه 13 آبان نماد استقلال خواهی ملت ایران است، گفت: ملت ایران در دفاع از آرمان ها و ارزش های انقلاب ثابت قدم در صحنه حضور دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام باباس بابائیان، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در نشست هماهنگی مراسم سیزدهم آبان ماه در شهر امیرکلا با گرامیداشت سالروز شهادت حسین فهمیده و همچنین در پیش بودن سیزدهم آبان روز مبارزه با استکبار جهانی گفت: شهید فهمیده ها و اسطوره ها محصول تربیت فرهنگ اسلامی هستند.

وی افزود: دانش آموزان مدیران آینده اداره کشور، باید خود را به خودسازی و دگرسازی، خدامحوری، اخلاق مداری، عبودیت و بندگی، مسؤولیت پذیری، تحرک دائمی در تحصیل و خلاقیت ها، ایستادگی پای حق، امید به زندگی و آینده، توکل و یقین به خداوند، انقلابی و ولایی بودن، کسب تقوا و یاد خدا در همه کارها مجهز کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ارتباط با امام زمان(عج) اصلی ترین اسرار سعادت و کلید خوشبختی جوان است، تصریح کرد: جوان با ارتباط معرفتی و شناختی، زدودن غفلت از خود و دور کردن شیاطین نصرت و یاری امام زمان(عج)، و مبارزه با دشمنان آن حضرت می تواند آن را به دست آورد.

حجت الاسلام بابائیان، جوانان را رمز پیروزی انقلاب اسلامی و نگهبان امانت بزرگ الهی یعنی استقلال و آزادی کشور معرفی کرد و گفت: جوانان ایران اسلامی پرچمداران تمدن نوین اسلامی، از معجزات انقلاب اسلامی و محور حرکت‌های انقلابی، سیاسی، سازندگی، فرهنگی، اقتصادی، الهی و معنوی هستند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که این جوانان بودند که حماسه ماندگار 13 آبان را خلق کردند، افزود: سیزدهم آبان ماه نماد استقلال خواهی ملت ایران در دفاع از انقلاب اسلامی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که سیزدهم آبان ماه به عنوان نماد استکبار ستیزی ملت ایران چند دهه است در تاریخ این انقلاب به ثبت رسیده است، افزود: این روز با عظمت چند دهه است که با عزت و شکوه خاصی در حال برگزاری است.

حجت الاسلام بابائیان با اشاره به این که ملت بزرگ ایران در مبارزه با استکبار همواره پرچم دار بوده است، خاطرنشان کرد: مقاومت 43 ساله ملت ایران در برابر استکبار جهانی موجب اقتدار و عزت برای ایران اسلامی در عرصه های مختلف شده است.

وی با بیان این که مشکلات و سختی ها موجب عقب نشینی ملت ایران از مواضع حق طلبانه خود نشده است، بیان داشت: ملت بزرگ ایران در دفاع از آرمان ها و ارزش های انقلاب ثابت قدم در صحنه حضور دارند.

استاد حوزه علمیه مازندران، تسخیر لانه جاسوسی در سال 57 را شکستن هیمنه پوشانی امپریالیسم جهانی عنوان کرد و افزود: جوانان انقلابی ایران اسلامی با تسخیر لانه جاسوسی ضربه سنگینی به آمریکایی ها زدند و به دنیا نشان دادند در راه حفظ آرمان های انقلاب هیچ گاه کوتاه نخواهند آمد.

حجت الاسلام بابائیان با بیان این که جوانان انقلابی و پیرو خط امام راحل در سیزدهم آبان ماه سال 58 استکبار ستیزی و عدالت خواهی خود را به رخ جهانیان کشیدند، تصریح کرد: به طور حتم 13 آبان جلوه اي از استبداد و استعمار ستيزي مردم اين كشور است که همواره باید گرامی داشته شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تسخیر لانه جاسوسی آن چنان از اهمیت بالایی برخوردار بود که امام خمینی(ره) آن را انقلاب دوم نامگذاری کردند، تصریح کرد: این حماسه تاریخی تجلی عزت و اقتدار جوانان ایرانی در دفاع از انقلاب و نظام اسلامی بود./950/پ210/

ارسال نظرات